کد خبر : 9263
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

پژوهشگر حوزه فرهنگی و مذهبی،عزاداری حسینی باید هدایت کننده، جهت دهنده و اثرگذار باشد

پژوهشگر حوزه فرهنگی و مذهبی،عزاداری حسینی باید هدایت کننده، جهت دهنده و اثرگذار باشد
دشمن تلاش می‌کند با ابزارها و هجمه‌های رسانه‌ای، فرهنگی و اقتصادی، ایران قوی را به زانو درآورد اما هربار با شکست مفتضحانه مواجه می‌شود.

به گزارش پویشگران گیل:
پژوهشگر حوزه فرهنگی و مذهبی با اشاره به اهمیت و درس‌های عاشورا، سوگواری‌ها و عزاداری حسینی بیان کرد: اشک به تنهایی مهم نیست، گریه باید هدایت کننده، جهت دهنده و اثرگذار باشد.
نشست تخصصی «رسانه زینبی» همراه با اقامه سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور خبرنگاران بسیج رسانه استان گیلان در حسینیه شاهد و ایثار رشت به همت سازمان بسیج رسانه گیلان و خانه مطبوعات برگزار شد.
حجت‌الاسلام میرشمس اکبر حسینی اظهار کرد: بشریت پیوسته در معرض آزمایش و امتحان الهی قرار دارند و در این میان مؤمنان بیشتر آزمایش می‌شوند که درس گیری و عبرت اندوزی از این آزمون‌ها بسیار اهمیت و ضرورت دارد.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا‌ جامعه ما را با حواشی سرگرم کند افزود: رهبر معظم انقلاب بارها اهمیت کار فرهنگی را متذکر شدند و امروز هرکسی با هر لباس و جایگاهی وظیفه دارد برای معرفی دین تلاش کند اما دشمن درصدد است ما را به خودمان مشغول شویم.
پژوهشگر حوزه فرهنگی و مذهبی با اشاره به اهمیت و درس‌های عاشورا،سوگواری‌ها و عزاداری حسینی بیان کرد: اشک به تنهایی مهم نیست، گریه باید هدایت کننده، جهت دهنده و اثرگذار باشد.
حجت الاسلام اکبرحسینی با تاکید بر لزوم تبیین و معرفی مفاهیم قیام عاشورا و نهضت امام حسین علیه السلام اضافه کرد: تبیین درس‌های عاشورا، اهداف امام حسین علیه السلام و فلسفه، مفاهیم و راه قیام عاشورا بسیار اهمیت و ضرورت دارد و باید به آن توجه شود.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه همه در قبال تبیین دین مسئول هستیم، گفت: در این شرایط وانفسای هجوم رسانه‌ای دشمن، تبلیغ دین و ارزش‌های دینی باید در اولویت همه قرار گیرد.
اکبر حسینی با بیان اینکه دشمن در صدد تحریف و نابودی دین است، اضافه کرد: اگر دین و ارزش‌های دینی به درستی تبیین و تعریف نشود، دستخوش تحریف می‌شود.
وی ادامه داد: دشمن با ایجاد خرافات درصدد است تا اصل ریشه به وجود آمدن حادثه کربلا به فراموشی سپرده شود و لذا دائم انحرافاتی را ایجاد می‌کنند همان طور که عمرو عاص در زمان امیرالمومنین علی(ع)، انحرافات را ساخت و شمشیر زیر گلوی امام علی(ع) گذاشت بنابراین دشمن بلد است انحراف بسازد اما اینکه ما چگونه می‌خواهیم انحرافات ایجاد شده توسط دشمن را به مردم معرفی کنیم بسیار حائز اهمیت است.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به قرارگیری در انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ناب‌ترین و خالص‌ترین افراد باید وارد مجلس شوند چرا که مجلس یک نهاد مهم، اثرگذار، خطیر و حساس است.
حسینی ادامه داد: سالم‌ترین و صالح‌ترین دولت بعد از هشت سال دفاع مقدس، دولت سیزدهم است اما متاسفانه خودی و غیرخودی برای زدن دولت کمر همت بسته‌اند و فقط نقاط ضعف را هدف قرار می‌دهند؛ دشمن با شکل دادن اغتشاشات چند ماهه گذشته نیز به‌دنبال جلوگیری از حرکت دولت بود و لذا تنش و چند دستگی به صورت چند لایه ایجاد کردند تا کار معطل بماند.
وی با تاکید بر تبیین دستاوردهای دولت و نظام، افزود: انعکاس عملکرد دولت از سوی رسانه‌ها ضروری است.
این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی با بیان اینکه دشمن از ایران قوی واهمه دارد، گفت: دشمن تلاش می‌کند با ابزارها و هجمه‌های رسانه‌ای، فرهنگی و اقتصادی، ایران قوی را به زانو درآورد اما هربار با شکست مفتضحانه مواجه می‌شود.
وی با اشاره به نقش مهم حضرت زینب(س) در آشکار ساختن چهره واقعی یزید و یزیدیان عنوان کرد: زینب کبری(س) به تنهایی رسانه کربلا شدند و در تمام لحظات بعد از حادثه کربلا، به معرفی دشمن و صحنه‌های کربلا پرداختند؛ امروز اگر به دنبال کار عاشورایی هستیم، اهداف و صحنه‌های ایجاد شده توسط دشمن را به مردم درست معرفی کنیم.
وی ادامه داد: حضرت زینب (س) ضمن دشمن شناسی و تبیین معارف عاشورا، حقایق قیام حسین علیه السلام را به گوش جهانیان رساند.
مداحی برادر علی نصیبی از دیگر بخش این مراسم بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.