کد خبر : 7810
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

تولید بیش از ۸ هزار لیتر در ثانیه آب شرب سالم جهت تامین آب مشترکین شهری و روستایی

تولید بیش از ۸ هزار لیتر در ثانیه آب شرب سالم جهت تامین آب مشترکین شهری و روستایی
جهت تامین فشار شبکه توزیع آب شرب مشترکین، هزار و ۱۷۱ باب مخزن ذخیره در مدار بهره برداری شرکت آبفای گیلان قرار دارد.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به تامین منابع تامین آب شرب، جهت بهره‌مندی بیش از ۸۷۰ هزار مشترک گیلانی، بیان کرد: جمعیت تحت پوشش خدمات آب‌رسانی در حوزه شهری ۹۹.۹۹ درصد است.
مازیار علی‌پور با اشاره به مشترکین بهره‌مند از خدمات شرکت آبفای گیلان به تعداد ۸۷۱ هزار و ۶۲۹ مشترک اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، شرکت آب و فاضلاب استان با ۴۲ باب تصفیه خانه در مدار در سطح استان، ۶۲۳ حلقه چاه فعال و روشن، ۵۸۰ دهنه چشمه فعال به میزان ۸ هزار و ۶۰۹ لیتر در ثانیه آب سالم و بهداشتی تولید و در اختیار مشترکین گیلان قرار می‌دهد.
مدیرعامل آبفای گیلان تصریح کرد: سد شهر بیجار و رودخانه سفید رود تامین کننده آب تصفیه خانه بزرگ گیلان می‌باشد، این تصفیه خانه با میزان تولید ۵ هزار و ۳۰۳ لیتر در ثانیه، ۶۲ درصد آب سالم و بهداشتی استان را تامین می‌کند؛ همچنین چاه‌ها با تولید ۲ هزار و ۶۴۳ لیتر در ثانیه و چشمه‌ها با تولید ۶۶۳ لیتر در ثانیه، ۳۸ درصد از ظرفیت تامین آب شرب استان را بر عهده دارند.
وی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان گیلان از طریق ۲ هزار و ۸۵۶ کیلومتر خط انتقال و ۲۴ هزار و ۶۶۹ کیلومتر شبکه توزیع در سطح استان، خدمات آب‌رسانی به مشترکین محترم استان را بر عهده دارد که توسعه، اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شرب نیز به طور مداوم در حال انجام می‌باشد.
علی‌پور بیان داشت: جهت تامین فشار شبکه توزیع آب شرب مشترکین، هزار و ۱۷۱ باب مخزن ذخیره در مدار بهره برداری شرکت آبفای گیلان قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ جمعیت تحت پوشش خدمات آب‌رسانی در حوزه شهری را ۹۹.۹۹ درصد و در حوزه روستایی ۸۶.۱۷ درصد اعلام کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.