کد خبر : 7882
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

پیشنهاد استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای اتمام پروژه زباله‌سوز رشت

پیشنهاد استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای اتمام پروژه زباله‌سوز رشت
با توجه به مشکلات مالی که دولت با آن‌ مواجه است استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی پیشنهاد بنده به منظور اتمام پروژه زباله‌سوز رشت است تا بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

به گزارش پویشگران گیل:
رحیم شوقی با بیان اینکه در همان بازدید با نمایندگان شرکت TTS ملاقات داشتم، افزود: با توجه به مشکلات مالی که دولت با آن‌مواجه است استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی پیشنهاد بنده به منظور اتمام پروژه زباله‌سوز رشت است تا بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.
نود و دومین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورای شهر رشت برگزار شد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: کسانی که برای شناساندن انقلاب بزرگ امام حسین (ع) در تلاش هستند یقینا اجرشان را از خدای بزرگ دریافت می‌کنند.
– تنها مصیبتی که هیچگاه از قلب انسان‌ها خارج نشده، شهادت امام حسین (ع) است
محمدحسین واثق کارگرنیا افزود: تنها مصیبتی که هیچگاه از قلب انسان‌ها خارج نشده، شهادت امام حسین (ع) است و این عشق و ارادت از دوران کودکی توسط والدین ما در وجودمان نهادینه شد و از این بابت خدا را شاکریم.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پنجم مرداد مصادف با سالروز عملیات مرصاد، بیان کرد: گروهک منافق مجاهدین خلق با همدستی رژیم بعث عراق ناجوانمردانه به مرزهای ایران حمله کردند که با دفاع رزمندگان ایرانی و فرماندهی دلاورانه شهید صیاد شیرازی، بار دیگر اهداف پلید آنان در نطفه خاموش شد.
– کمیسیون معماری و شهرسازی عمرانی بازآفرینی تشکیل شود
در ادامه جلسه نادر حسینی، دیگر عضو شورای شهر رشت در نطق پیش از دستور خود در خصوص معماری و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه پروژه‌های عمرانی در سطح شهر رشت شروع به کار کرده است از شورای شهر رشت می‌خواهم که کمیسیون جداگانه با عنوان کمیسیون معماری و شهرسازی عمرانی بازآفرینی فعالیت خود را آغاز کند.
– پیمانکاران باید بدانند که شورای شهر رشت محکم پشت پروژه‌ها و پرداخت‌ها ایستاده است
سید شمس شفیعی، عضو شورای شهر رشت در نطق پیش از دستور خود در مورد پروژه‌های طرح میثاق، گفت: در فضای مجازی شنیده می‌شود که ۸ پروژه عمرانی شهرداری که همزمان شروع به کار کردند احتمال اینکه از نظر مالی به مشکل بر بخورد وجود دارد بنده به عنوان رئیس کمیسیون بودجه در این مورد عنوان میکنم با عوارض‌ها و طلب‌هایی که از پروژه‌هایی که بالغ بر هزار میلیارد می‌شود، می‌توانیم به راحتی همه پروژه‌ها را با سرعت و همزمان پیش ببریم.
وی همچنین تأکید کرد: پیمانکاران باید بدانند که شورای شهر رشت محکم پشت پروژه‌ها و پرداخت‌ها ایستاده است.
– چرا تقاطع فرزانه در اولویت شهرداری نیست؟!
در ادامه جلسه علیرضا تاج شهرستانی در این جلسه گفت: طرح میثاق طرح بسیار خوبی است و بنده از طریق رسانه‌ها مطلع شدم که تقاطع فرزانه اولویت نیست! و از شهردار رشت می‌خواهم که در این مورد توضیح دهد.
وی به بارگاه خواهر امام اشاره کرد و گفت: متاسفانه رشت از داشته‌های خود استفاده نمی‌کند و این ظلم در حق مردم رشت است. وجود خواهر امام رضا (ع) موجب خیر و برکت این شهر است و باید در شأن و منزلت این بانوی گرانقدر عمل کنیم.
تاج شهرستانی افزود: از رئیس شورای شهر می‌خواهم که جلسه‌ای با اوقاف در مورد ساماندهی محله این بانوی بزرگوار برگزار شود همچنین اگر پروژه‌ای در آنجا بخواهیم انجام دهیم با کمک کاسبان آن منطقه انجام خواهد شد.
همچنین در ادامه اساسنامه پیشنهادی مدیریت پسماند وزرات کشور مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای شهر رشت در ادامه بازنگری این اساسنامه گفت: همه شهرداری‌های شمال کشور با این اساسنامه موافقت کردند و تنها شهرداری‌های رشت، رودبار و منجیل به این اساسنامه را رای ندادند.
– استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای اتمام پروژه زباله‌سوز رشت
شهردار رشت درباره بازدید از زباله سوز، کودآلی و تصفیه‌خانه شیرابه شهر نوشهر گفت: زمان قرارداد احداث این کارخانه با قرارداد احداث کارخانه زباله سوز رشت یکسان و شرکت طرف قرارداد نیز مشترک بود.
رحیم شوقی با بیان اینکه در همان بازدید با نمایندگان شرکت TTS ملاقات داشتم، افزود: با توجه به مشکلات مالی که دولت با آن‌ مواجه است استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی پیشنهاد بنده به منظور اتمام پروژه زباله‌سوز رشت است تا بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.
شهردار رشت افزود: با راه‌اندازی زباله‌سوز می‌توانیم با فروش برق تولیدی در این کارخانه، نسبت به پرداخت تسهیلات اخذ شده به منظور اجرای زباله سوز اقدام کنیم.
وی حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای سرعت بخشیدن در اتمام این پروژه را لازم دانست و گفت: حمایت‌های مستمر نمایندگان و پیگیری در این پروژه سبب خواهد شد که زباله سوز شهر رشت راه‌ اندازی شود.
شوقی افزود: الگوی شهرداری در مدیریت پسماند رشت جامع و مشخص شده است و برای اینکه مبحث تفکیک زباله از مبدا در شهر بهتر به چشم بیاید نیازمند انجام برنامه‌هایی از جمله تبلیغات محیطی و دیگر اقدامات با هدف ترغیب شهروندان به همکاری هستیم.
وی تصریح کرد: گشت‌زنی‌ها به منظور اجرای پروژه تفکیک زباله از مبدا آغاز شده است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشکل پسماند رشت با سرعت برطرف شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.