کد خبر : 6931
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

علی نصیریان: گیلان خطه روشنفکرخیز است

علی نصیریان: گیلان خطه روشنفکرخیز است
ابتهاج درخور هرگونه احترام است

به گزارش پویشگران گیل:
پیشکسوت تئاتر و سینما، هنر را جلوه هویت و شناسنامه ملت ایران دانست و گفت: امروز در دنیا سینمای ایران را می‌شناسند و لذا هنر از هر نوشته، سخنرانی، تبلیغ و ارائه‌ای بیشتر می‌تواند نشان‌دهنده فرهنگ و تمدن ما باشد.
علی نصیریان در مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر استان گیلان که تحت عنوان «میلاد نامداران» در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با بیان این‌که با دل گرفته ولی با شوق زیاد به رشت آمده‌ام، اظهار کرد: در این مراسم حضور پیدا کردم تا قدردان مفاخر فرهنگ و هنر باشم، زیرا می‌دانم که هنرمند همچون شمعی فروزان می‌سوزد و گرما می‌بخشد.
وی هنر و خلاقیت را لذت‌بخش دانست و افزود: هنرمند بر فکر، اندیشه، هنر و خلاقیت خود استوار است و از آفرینش خود لذت می‌برد.
این هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون، هنر را متکی به انسان دانست و تصریح کرد: انسان است که هنر را می‌آفریند و هنر بنیان زیبای فرهنگ و تمدن است.
نصیریان هنر را جلوه هویت و شناسنامه ملت ما دانست و گفت: امروز در دنیا سینمای ایران را می‌شناسند و لذا هنر از هر نوشته و سخنرانی و تبلیغ و ارائه‌ای بیشتر می تواند نشان‌دهنده فرهنگ و تمدن ما باشد.
وی با اشاره به سابقه درخشان خطه گیلان در عرصه فرهنگ و هنر، اضافه کرد: گیلان به دلیل نزدیک بودن به اروپا و منطقه قفقاز خطه روشنفکرخیز بوده و انسان‌های تکرارنشدنی و دست نیافتنی در عرصه های فرهنگ و هنر و علم و طب و صنعت و… دارد که هر کدام درجه یک هستند.
نصیریان تجلیل و تکریم هنرمندان را موجب امیدواری نسل جوان دانست و عنوان کرد: هنرمندان جوان می‌آموزند که روزی زحماتشان ارزشگذاری می‌شود و مورد تقدیر قرار می گیرند؛ البته مردم خودشان قدرشناس اصلی هنر و هنرمندان هستند، اما نهادهای فرهنگی هم باید جزو وظایف خودشان بدانند که از این قشر تجلیل کنند.
وی با بیان این‌که هنرمندان با آفرینش‌های خودشان هویت کشور و ملت را معرفی می‌کنند، یادآور شد: هنرمندان خیلی ارزشمند هستند.
این پیشکسوت عرصه هنر، هوشنگ ابتهاج را اعتبار هنر دانست و بیان کرد: ابتهاج درخور هرگونه احترام است و آثار او را باید خواند و بارها خواند.
– فرهنگ و هنر باید مرجع باشد
رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز، با بیان این‌که مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر برای نخستین بار در گیلان برگزار شده است، اظهار کرد: امروز در تاریخ فرهنگی رشت ثبت خواهد شد.
وی مفاخر فرهنگ و هنر گیلان را چهره‌هایی برجسته و بی‌بدیل دانست که گنجینه‌های تمام‌نشدنی حوزه فرهنگ و هنر هستند و تصریح کرد: اعتقاد داریم هر چقدر در راه تکریم، تعظیم و تجلیل از هنرمندان و فرهیختگان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر قدم برداریم، خداوند به کارها و فعالیت‌های ما برکت خواهد داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، عرصه فرهنگ و هنر این استان را سرشار از چهره‌های ناب و تکرار نشدنی دانست و بیان کرد: فرهنگ و هنر باید مرجع باشد و همه کارها باید به فرهنگ و هنر ختم شود و حتی پروژه‌های عمرانی و زیرساختی باید پیوست فرهنگی و هنری داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.