کد خبر : 6371
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۵۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:به دنبال تغییر شاخص‌های فرهنگی به سمت الگوهای اسلامی و بومی هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:به دنبال تغییر شاخص‌های فرهنگی به سمت الگوهای اسلامی و بومی هستیم
وظیفه ما ایجاد توامان رونق و نشاط در عرصه فرهنگ و هنر است

به گزارش پویشگران گیل:
وزیر ارشاد با بیان اینکه به دنبال تغییر شاخص‌های فرهنگی به سمت الگوهای اسلامی و بومی هستیم گفت: هنرمندان فعال در ماه‌های اخیر توسط عده ای تهدید و مورد حمله فیزیکی قرار می‌گرفتند.
محمد مهدی اسماعیلی صبح جمعه در جریان سفر به استان گیلان و در دیدار با نماینده ولی فقیه با بیان اینکه عده‌ای در ماه‌های اخیر از انجام اقدامات فرهنگی ممانعت می‌کردند، اظهار کرد: هنرمندان فعال در ماه‌های اخیر توسط عده‌ای تهدید می‌شدند و مورد حمله فیزیکی قرار می‌گرفتند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با وجود تمامی فشارها و تهدیدها بهترین بهار فرهنگ و هنر را در سه ماه اخیر داشتیم افزود: بیش از ۷ میلیون بازدید از نمایشگاه کتاب، رکورد زدن بیننده برای مجموعه‌های هنری و نمایشی و حضور مردم برای دیدن آثار هنری و نمایش‌ها دشمن را عصبانی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در این مدت فضای نشاط و امید در جامعه زنده نگه داشته شد تصریح کرد: هدف ما حرکت به سمت ترویج ارزش‌های انقلابی و دینی است و در همین راستا یک کار هنری با عنوان خط شکنان برای شهدای خط‌شکن ساخته شد و به قدری حماسی بود که مخاطبان با اشک آن را می‌دیدند.
اسماعیلی افزود: مأموریت ما ایجاد نشاط در جامعه و رونق فضای هنری است به گونه‌ای که کمترین خراشی به ارزش‌ها وارد نشود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در قانون بودجه برای ایجاد سبدهای مهندسی فرهنگی در استان‌ها بودجه گرفتیم و در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد،گفت: دولت سیزدهم در استان‌ها برای اولین باربندی در بودجه آورده که شرکت‌های دولتی بزرگ موظف هستند یک درصد درآمد خود را در حوزه فرهنگی و هنری هزینه کنند که انقلاب جدیدی در این حوزه است.
وی با بیان اینکه دولت وظیفه نظارت و حمایت برای آثار فرهنگی هنری را بر عهده دارد بیان کرد: تصمیم داریم که در ایام عید به ویژه ایام منتسب به پیامبر اسلام فضای شادی و نشاط را در جامعه ایجاد کنیم و برنامه ریزی برای این منظور در حال انجام است.
اسماعیلی ادامه داد: به دنبال تغییر شاخص‌های فرهنگی به سمت الگوهای اسلامی و بومی هستیم.
– بستر برای نقش‌آفرینی جوانان فراهم شود
آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش رییس جمهور و وزرا برای حل مشکلات مردم اظهار داشت: کشورهای آفریقایی در حوزه‌ سیاسی و فرهنگی همواره مورد توجه سایر ملت‌ها بوده‌اند اما ما در سال‌‌های گذشته نسبت به آن‌ها غفلت کردیم از این‌رو سفر اخیر رییس جمهور به آفریقا گامی اثرگذار خواهد بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیازمند تحول زیربنایی بود که اکنون شاهد ریل‌گذاری خوبی در این بخش هستیم گفت: این وزارتخانه فراز و نشیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشت و هنوز چند کار اساسی باید در این وزارتخانه انجام شود که در حال انجام است و یکی از آن‌ها ریل‌گذاری در عرصه‌های مدیریتی برای ورود نیروهای جوان دلسوخته و فداکار است.
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه میدان مجاهدت و جهاد برای شکست دشمن همچنان گشوده است و باید از این فرصت استفاده کرد افزود: اقدام در راستای خنثی کردن فتنه، ناهنجاری و توطئه‌های دشمنان یک جهاد است.
امام جمعه رشت تصریح کرد: خیلی‌ها سعی در کوبیدن جشنواره فیلم فجر داشتند اما این جشنواره از سال‌های قبل، پربارتر برگزار شد و حضور فیزیکی و استقبال خوب مردم از جشنواره هم نشان می‌دهد که مردم ارزشی و انقلابی همچنان پای کارند و دنبال ارزش‌ها هستند.
وی با اشاره به ضرورت به‌کارگیری افراد دارای ایده، اراده، خوش‌ذوق، خوش‌نام و اهل عمل جهادی در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: از ظرفیت ایده‌پردازان و اندیشه‌ورزان در وزارتخانه استفاده شود و در انجام امور هم در عین حال که باید سرعت را فدای دقت نکرد، سرعت نیز مورد توجه باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به آسیب‌های عادت کردن بعضی مردم به فیلم‌های خارجی اشاره و بیان کرد: سریال‌های ماندگاری همچون سریال حضرت علی(ع) توسط هنرمندان و کارگردانان ایرانی ساخته شد که بسیار تاثیرگذار بود؛ امروز هم فیلم‌سازان و هنرمندان‌ ما باید در تولید اثر به این مسئله که قرار است برای مسلمان ایرانی فیلم بسازند، توجه کنند و تولیدات‌شان مطابق با این فرهنگ باشد.
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه رسانه‌های نوشتاری، گفتاری و تصویری نیز بهترین بستر را برای تبلیغ دین و آیین دارند تصریح کرد: این رسانه‌ها هم باید ایده‌پرداز و به فکر تولید اثر برای مسلمانِ ایرانی باشند.

 

خبرگزاری مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.