کد خبر : 6268
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

اهدا عضو بیمار گیلانی مرگ مغزی به سه نفر زندگی دوباره بخشید

اهدا عضو بیمار گیلانی مرگ مغزی به سه نفر زندگی دوباره بخشید
۱۵۲ بیمار نیازمند به پیوند در لیست انتظار پیوند کلیه و ۲۰ نفر نیز در لیست انتظار پیوند کبد هستند.

به گزارش پویشگران گیل:
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان از نجات جان سه هموطن با رضایت خانواده یک بیمار دچار مرگ مغزی استان خبر داد.
دکتر سیامک ریماز اظهار کرد: دوازدهمین اهدای عضو سال جاری گیلان به نام لیلا شادمندفردکنارسری ۳۷ ساله ثبت شد که با رضایت خانواده اعضای این بیمار مرگ مغزی اهدا شد.
وی با بیان اینکه این بیمار به دلیل خونریزی دچار مرگ مغزی شده بود، اضافه کرد: وی هفدهم ماه جاری در بیمارستان پارس رشت بستری شده بود که روز گذشته با رضایت خانواده اهدای عضو این بیمار دچار مرگ مغزی انجام شد.
دکتر ریماز اضافه کرد: قلب این بیمار به صورت هوایی برای پیوند به یک بیمار ۶۱ ساله به مرکز قلب شهید رجایی منتقل شد، یک کلیه او نیز به بیمار ۳۵ ساله در رشت پیوند زده شد و کلیه دیگر نیز از طریق انتقال هوایی به بیمارستان بوعلی شیراز منتقل و به یک بیمار مبتلا به نارسائی شدید کلیوی پیوند شد.
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان خاطر نشان کرد: ۱۵۲ بیمار نیازمند به پیوند در لیست انتظار پیوند کلیه و ۲۰ نفر نیز در لیست انتظار پیوند کبد هستند.
از ابتدای سال جاری تاکنون خانواده ۱۲ بیمار دچار مرگ مغزی در گیلان برای اهدای عضو عزیزشان اقدام کردند پارسال در مجموع ۳۷ مورد اهدا عضو با رضایت خانواده‌های بیماران دچار مرگ مغزی در استان به ثبت رسید.
اعلام رضایت برای پیوند اعضا از سال ۱۳۸۷ در گیلان انجام می‌شود، باربد چمن‌زیبای، کودک چهار ساله اولین اهداء کننده عضو در گیلان است که با رضایت خانواده کلیه‌اش به مردی ۴۲ ساله پیوند زده شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.