کد خبر : 5507
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

موافقت شورا با احداث ۸ پروژه بزرگ عمرانی در رشت

موافقت شورا با احداث ۸ پروژه بزرگ عمرانی در رشت
ما بارها و بارها در انتخابات شعار داده‌ایم و به مردم قول‌های زیادی دادیم تا کارهای بزرگی را در شهر رشت با حمایت آنان انجام دهیم.

به گزارش پویشگران گیل:
اعضای شورای اسلامی شهر رشت با لایحه ارسالی شهرداری با مضمون اجرای هشت پروژه بزرگ عمرانی شامل تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح شهر موافقت کردند.
هادی رمضانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت در جلسه صحن علنی شورای اسلامی که با حضور شهردار رشت و با محوریت بررسی آغاز فرآیند اجرای طرح میثاق برگزار شد، اظهار داشت: چهار ماه از سال گذشته و باید روند اجرای پروژه‌های عمرانی سرعت یابد.
نایب رییس شورای اسلامی شهر رشت اشاره‌ای هم‌به اقدامات منزجر کننده کشورهای غربی و عمل برخی از شهروندان انها برای اهانت به کتاب آسمانی داشت و تصریح کرد: چنین اقدامات زشتی را به شدت محکوم می‌کنیم و معتقدیم این کشورها در عین حالی که ادعای آزادی و پیشرفت دارند اما در بربریت کامل به سر می‌برند.
رمضانی در ادامه به موضوع پروژه‌های طرح میثاق اشاره کرد و ابراز داشت: در جلسه مشترک کمیسیون‌های شورای اسلامی تغییرات و اصلاحاتی نسبت به طرح اولیه شهرداری اعمال شد تا دیگر تردیدی در مسیر تایید و اجرای آن باقی نماند.
گفتنی است متن لایحه اجرای طرح میثاق با هدف رفع مشکلات ترافیکی شهر رشت و اجرای چندین تقاطع همسطح و غیر همسطح توسط نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت قرائت شد.
طرح میثاق، بزرگترین طرح عمرانی تاریخ ادوار شورای اسلامی و شهرداری رشت محسوب می‌شود که در صحن شورای اسلامی به تصویب رسید و قرار است طرح مذکور در سایه همدلی مجموعه مدیریتی استان گیلان اجرایی شود.
– حمایت قاطع مدیریت یکپارچه استان از اجرای هشت پروژه بزرگ عمرانی در رشت
سیدشمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در جلسه صحن علنی شورای اسلامی که با حضور شهردار رشت و با محوریت بررسی آغاز فرآیند اجرای طرح میثاق برگزار شد،اظهار داشت: در قالب طرح میثاق، هشت پروژه تقاطع همسطح و غیرهمسطح در شهر رشت اجرایی می‌شود.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در مورد محل اجرای این پروژه‌ها افزود: این تقاطع‌ها در فلکه توشیبا، بلوار شهید باهنر، نیروی دریایی، میدان امام حسین، فلکه فرزانه، سه راه رودباری، حمیدیان و بلوار نماز با هدف رفع گره‌های ترافیکی در طول ۱۸ ماه اجرایی می‌شوند.
شفیعی کل اعتبار پروژه‌های ترافیکی رشت را طبق برآورد انجام شده در سال ۱۴۰۲ معادل ۹۵۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: قرار است پروژه‌های ترافیکی و پل‌های همسطح و غیرهمسطح رشت در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند هر چند ممکن است تعدادی از این پروژه‌ها همین امسال به بهره‌برداری برسند.
وی ادامه داد: علاوه بر پروژه‌های طرح میثاق پروژه‌های دیگری مانند بازگشایی سرگل به سعدی، کانال ژ ۵، بازگشایی ۱۴ متری لاله، آسفالت معابر اصلی و فرعی و دهه‌ها پروژه فرهنگی، عمرانی، ورزشی و خدماتی در مناطق شهر رشت عملیاتی خواهند شد.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت اضافه کرد: در بررسی دوم اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری قرار شد ردیف‌های مربوط به جمع‌آوری آب‌های سطحی، ساختمان آتش‌نشانی مسکن مهر، پیاده رو سازی خیابان مطهری و استاسرا و ادامه مرمت ساختمان میرزا خلیل رفیع در جای خود محفوظ ماندند تا تامین اعتبار آن‌ها طبق برنامه انجام شود.
شفیعی از پیش‌بینی ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در ضوابط بودجه امسال شهرداری رشت خبر داد و ابراز داشت: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به فروش املاک اختصاصی یافته و به شهردار رشت اختیار دادیم تا از این محل برای اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه کنند.
وی اذعان کرد: اینجانب به عنوان کارشناس مالی و بودجه به همه تضمین می‌دهم امسال خارج از سقف بودجه مصوب سه منبع جدید درآمدی برای شهر رشت خواهیم داشت.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت افزود: برای حدود هفت تا ده هزار واحد مسکونی رأی تخریب صادر شده و طبق مصوبه مجلس که به شهرداری‌ها ابلاغ شده اجازه تکلیف در این زمینه داده شده است بنابراین در بدبینانه‌ترین حالت ما بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از این محل درآمد خواهیم داشت که باید برای پروژه‌های ترافیکی رشت هزینه شود.
شفیعی با بیان اینکه سال گذشته ۳۳۸ میلیارد تومان ارزش افزوده در بودجه محقق شد ادامه داد: این مبلغ در لایحه بودجه ۱۴۰۲ معادل ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و انتظار داریم بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از این محل درآمد داشته باشیم.
وی ضمن اشاره به رایزنی خود، شهردار رشت و نماینده مردم رشت در مجلس با ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان سخن گفت و ابراز داشت: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان قول مساعد دادند تا از محل منابع دولتی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های کلان ترافیکی شهر رشت اختصاص پیدا کند.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت افزود: با توجه به پیشنهاد شهردار رشت، پیش‌بینی میکنم برای امسال و سال آینده بتوانیم مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از محل منابع دولتی جذب کنیم.
شفیعی ابراز داشت: اگر هماهنگی‌های لازم انجام شود و با حمایت نماینده ولی فقیه در استان گیلان و استاندار گیلان تحقق اعتبارات و اجرای پروژه‌های کلان شهر رشت قطعی خواهد بود.
وی خطاب به استاندار گیلان ادامه داد: از استاندار گیلان می‌خواهیم دستور لازم جهت تهیه و تخصیص اعتبارات دولتی و هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان را صادر کنند.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت حمایت‌های دستگاه قضایی، امنیتی و انتظامی سپاه پاسداران و پلیس راهور را نیز خواستار شد و گفت: با حمایت فرماندهی سپاه قدس گیلان و تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری و این نهاد منعقد شد شاهد تامین مصالح و اجرای آسفالت در سطح شهر به ویژه مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر هستیم.
شفیعی حمایت نمایندگان استان گیلان در مجلس به ویژه سه نماینده رشت را برای اجرای پروژه‌های عمرانی کلان شهر لازم دانست و گفت: برای تخصیص بودجه دولتی به این پروژه‌ها به حمایت فرماندار شهرستان رشت هم نیاز داریم و امیدواریم شهروندان نیز در مسیر توسعه و پیشرفت شهر با ما همکاری متقابل داشته باشند و صبوری به خرج دهند.
– تصویب بزرگترین لایحه ادوار شورای رشت در شورای ششم
عضو دیگر شورای رشت عنوان کرد: ۲۳ ماه بسیار سخت و دشوار از فعالیت شورای اسلامی رشت گذشت در حالیکه همه اعضا به دنبال یک هدف تحت عنوان برای رشت و برای مردم رشت بودیم و برای رقم زدن اتفاقات خوب در این شهر تلاش کرده و هزینه‌های زیادی را پرداخت کردیم.
عباس نژاد ضمن تشکر و قدردانی از صبر و بردباری مردم رشت و اعتماد آنها به اعضای شورای اسلامی تصریح کرد: امروز بزرگترین لایحه ادوار شورای اسلامی شهر در صحن علنی شورا در حال بررسی است لایحه‌ای که تمام اعضای شورا برای رسیدن به آن تلاش کردند تا دیگر کسی نگوید رشت شهر نفرین شده‌ای است و نمی‌توان در آن کار کرد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه وی در طول ۲۳ ماه گذشته هرگز مصلحت شخصی را بر مصلحت شهری ترجیح نداده و ابایی از گفتن حقایق نداشته است افزود: امروز اگر شخص آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان نبود هرگز نمی‌توانستیم برای اجرای پل غیرهمسطح میدان مصلی اقدامی انجام دهیم.
عباس نژاد با تاکید بر اینکه همه مسئولان نظیر استاندار گیلان، رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، فرماندهی فراجا، راهور و سردار فرماندهی سپاه به دنبال رقم خوردن اتفاقات بزرگ در شهر رشت هستند ادامه داد: دیگر قرار نیست حسرت استان‌های همجوار را بخوریم زیرا امروز قرار هست با کمک همه دست اندرکاران و شهردار جسور رشت برای این شهر اتفاقاتی خوب رقم بخورد.
وی توسعه شهر رشت را هدف بزرگی که از سوی همه اعضای شورای اسلامی رشت دنبال شده و می‌شود خواند و ابراز داشت: شورای ششم اسلامی همه نوع حملات را به خود دیده اما نه تنها خسته نشد و از پا ننشست بلکه از همان ابتدا اتفاقات بزرگ را برای رشت برنامه‌ریزی کرد تا با انجام پروژه‌های جدید این شهر به الگوی توسعه و پیشرفت در کشور تبدیل شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: به شهردار رشت این اطمینان را میدهم در مسیر اجرای پروژه‌های کلان طرح میثاق هر یازده نفر عضو شورای اسلامی حامی شما هستند بنابراین نباید از هیچ چیزی بترسید زیرا همه ما قرار است در این مسیر با شما همراه و همقدم شویم.
عباس نژاد ابراز داشت: رهبر عزیزمان فرمودند مسئولان باید امید آفرینی را سرلوحه کارشان قرار دهد به همین علت ما نیز خود را برای سختی‌ها و مشکلاتی که در مسیر اجرای پروژه‌های کلان شهری ایجاد خواهد شد آماده کرده‌ایم تا مشکلات مردم شهر رشت در حوزه ترافیک کمتر و کمتر شود.
وی عنوان کرد: برخی از پروژه‌های کلان شهر رشت ۱۲ ماهه و بعضی ۱۸ ماهه هستند و امیدواریم با کمک همه رسانه‌ها شاهد صبوری شهروندان فهیم باشیم تا بدین ترتیب با اجرای به موقع پروژه‌های کلان، گره‌ای از گره‌های این شهر باز شود.
– اجرایی شدن هشت پروژه بزرگ عمرانی
دیگر عضو شورا اظهار داشت: ما بارها و بارها در انتخابات شعار داده‌ایم و به مردم قول‌های زیادی دادیم تا کارهای بزرگی را در شهر رشت با حمایت آنان انجام دهیم.
کریمی کرنق تصریح کرد: حل معضل پسماند، معضل سراوان و ترافیک شهر رشت، رودخانه‌های آلوده سطح شهر و تالاب عینک، املاک و اراضی نسقی و محلات کم خوردار از جمله حوزه‌هایی هستند که برای ساماندهی آنها به مردم و شهروندان خود وعده داده‌ایم.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد:‌ شهردار انقلابی و عمل گرا شهر رشت پیشنهاد اجرای ۸ پروژه بزرگ و مهم را ارائه کردند و با تیم مدیریتی خود همه جوانب آن را هم سنجیده و پیش‌بینی کرده است و در اینجا منتظر تایید شورای اسلامی هستند تا کار را هرچه سریعتر آغاز کنند.
وی ابراز داشت: ضمن احترام به نظر همه اعضای شورای اسلامی در این مقطع حساس نه جای سوال و نه بهانه‌ای و نه جای لج و لجبازی باقی می‌ماند و استدعا دارم بدون اینکه وقفه‌ای در کارها ایجاد شود هر چه زودتر ضمن تایید پروژه‌های طرح میثاق بستر اجرای آن را فراهم کنیم.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شهری تصریح کرد: انتظار دارم با تایید قوی و محکم اعضای شورای اسلامی از طرح‌های میثاق برای شهردار رشت و تیم مدیریت شهری قوت قلبی ایجاد شود تا با اجرای این پروژه‌ها شاهد دلگرمی مردم و‌حل بخش عمده‌ای از مشکلات ترافیکی شهر باشیم.
– اتفاقات عمرانی در رشت را به فال نیک می‌گیریم
عضو شورای رشت نیز در این جلسه با تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: پس از سال‌ها قرار است در شهر رشت اتفاقات خوبی در حوزه عمرانی رقم بخورد و این را به فال نیک می‌گیریم و خروجی این برنامه‌ها یقینا برای شهر رشت و شهروندان بسیار مثمر ثمر است.
نادر حسینی با بیان اینکه سالیان طولانی شوراها و شهرداران در آرزوی تحقق چنین اقدام بزرگی بودند، افزود: شهردار رشت سبقه عمرانی بالایی دارد و یقینا در خروجی این طرح‌ها و اقدامات می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
وی با تاکید به اینکه برای اجرای این پروژه‌ها از ردیف‌هایی کسر می‌شود، بیان کرد: موافق این اقدام هستیم اما معتقدم باید از ردیف‌هایی بودجه کسر شود که در مباحثی همچون نهضت آسفالت و غیره مشکلی ایجاد نشود.
حسینی با اشاره به اینکه با اصل این لایحه کاملا موافقم، بیان کرد: امیدواریم افتتاح این پروژه‌ها به طور همزمان و با حضور رئیس جمهور انجام شود.
– سالهاست که در رشت پروژه عمرانی بزرگی اجرایی نشده است
عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم اظهار کرد: در جلسه امروز شورا انگیزه و اراده جدی در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی در قالب لایحه مطرح شده را مشاهده کردم.
سید حسین رضویان با بیان اینکه باید در اجرای این پروژه‌ها تمامی دیدگاه‌ها را بررسی کنیم، افزود: بنده در تمامی جلسات گذشته از این طرح حمایت کردم و سالهاست که در رشت پروژه عمرانی با این حجم مشاهده نشده است، اما با توجه به اینکه این مهم در منظر عموم نیز قضاوت می‌شود باید تلنگرهایی به خودمان داشته باشیم.
وی با تاکید به اینکه نگاه به زمینه ها، سنجش ترافیکی و شهر انسان محور باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: از شهردار رشت تقاضا می‌شود با توجه به اینکه سرانه نخبگی در رشت بسیار بالا است، با بهره مندی از ظرفیت پرسنل خوبی که در واحد مطالعات و پژوهش شهرداری حضور دارند یک لایحه دیگر نیز در راستای تحقق شهر انسان محور و متعاقب این لایحه اجرای هشت پروژه به شورا ارسال کند.
– -با طرح مباحث پیش پا افتاده جلوی پای شهردار سنگ اندازی نشود
محسن سماکچی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت امروز شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ در جلسه صحن علنی شورای اسلامی که با حضور شهردار رشت و با محوریت بررسی آغاز فرآیند اجرای طرح میثاق برگزار شد اظهار داشت: به عنوان یک شهروند باید عرض کنم رشت مظلوم چندین سال است که اجرای هیچ پروژه‌ای را به خود ندیده است.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: اگر امروز پروژه‌های طرح میثاق روی میز اعضای شورای اسلامی شهر رشت قرار دارد این امر از جسارت و بزرگی شهردار جوان ما نشأت می‌گیرد که دو سه ماه قبل از ورود به شهرداری و کسب رأی اعتماد به دنبال اقدامات عمرانی بود.
سماکچی با تاکید بر اینکه اعضای شورای اسلامی باید یکدل و یکصدا با شهردار رشت جهت اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ همراه باشند گفت: نباید جلوی کارهای بزرگ را گرفت و واقعا از جسارت شهردار رشت قدردانی میکنم و به کار عمرانی وی و تیم مدیریتی شان ایمان دارم.
وی اذعان کرد: به تمام مردم شهر رشت نوید میدهم برای اجرای پروژه‌های عمرانی طرح میثاق مشکل و مانع تامین اعتبار به وجود نخواهد آمد.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه تا به امروز نمایندگان رشت برای این شهر پای کار نبودند ابراز داشت: در تمام شهرهای بزرگ منابع اجرای رینگ شهری را از اعتبارات ملی تامین کرده‌اند اما متاسفانه بابت اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری شهر رشت تاکنون حتی هزار تومان برای این شهر مظلوم اختصاص نیافته است.
سماکچی اعتبار اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری را چهار هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: امیدوارم شهردار رشت سرعت کار اجرای پروژه‌های طرح میثاق را از همین ابتدا افزایش دهد و معتقدم هرگونه سنگ‌اندازی در اقدامات شهرداری خیانت به شهر و مردم رشت است.
وی صبوری مردم برای اجرای پروژه‌های ترافیکی را یک اصل مهم دانست و عنوان کرد: اگر تا به امروز کار بزرگی در رشت انجام نشده به خاطر عدم همراهی دستگاه‌ها بوده است اما خوشبختانه امروز این همراهی و حمایت وجود دارد.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت از افزایش ظرفیت آسفالت سطح شهر با کمک سازمان عمران شهرداری خبر داد و بیان داشت: امروز ما نیازی به پشت میز نشستن نداریم از طرفی شهردار رشت مدیری سالم و توانمند و واقعا جهادی است و آمده تا کارهای بزرگی را در شهر رشت انجام بدهد به همین خاطر ما باید با قدرت از ایشان حمایت کنیم.
– صدای اتحاد شورا و شهرداری به گوش شهروندان برسد
شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از همراهی و حمایت اعضای شورا بی‌نهایت ممنونم، اظهار کرد: زبانم از تشکر بابت این همه حمایت شورا قاصر است و با این حمایت‌هایی که در جلسه امروز شورا انجام شد احساس مسئولیت بیشتری دارم و مدیریت استان نیز یکپارچه از حوزه مدیریت شهری حمایت می‌کند.
رحیم شوقی با بیان اینکه در زمان اجرای این هشت پروژه از سایر برنامه‌ها نیز غافل نمی‌شویم، گفت: معتقدم اگر مدیریت ما خدا محور باشد یقینا به سمت خدمات انسان محور حرکت می‌کنیم.
وی با تاکید به اینکه آغاز این هشت پروژه بزرگ به معنای زیر سایه قرار گرفتن دیگر پروژه‌ها نیست، افزود: پیرامون اجرای یک سری پروژه‌های کوچک همچون پل پستک نیز جلساتی برگزار کردیم و ان شاا در تلاشیم تا حداکثر در پاییز این پروژه به بهره برداری برسد و پروژه ژ پنج نیز زیر بار ماشین آلات به منظور عملیاتی شدن رفته است.
وی با اشاره به پروژه لاکان بیان کرد: در حال تمدید قرار داد هستیم و این موارد را اعلام می‌کنم تا همه بدانند اجرای این هشت پروژه بزرگ عمرانی در روند دیگر پروژه‌ها خللی ایجاد نمی‌کند.
شهردار رشت با تاکید به اینکه در تلاشیم تا از اعتباری ملی بهره‌مند شویم، گفت: خوشبین هستم که این پروژه‌ها را حتی جلوتر از زمان مقرر اجرایی کنیم و از اعضای شورا تقاضا دارم صدایی که از بابت این پروژه قرار است به گوش شهروندان برسد صدای اتحاد و همدلی باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.