کد خبر : 5251
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۱۰

بارگیری کالا از ایستگاه راه آهن شمال۲ بیش از ۳۰ درصد رشد یافت

بارگیری کالا از ایستگاه راه آهن شمال۲ بیش از ۳۰ درصد رشد یافت
طی خرداد ماه امسال نیز ۱۲۳هزار و ۳۳۲ تن کالا از طریق مسیر راه‌آهن شمال۲ بارگیری شده است

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل راه آهن شمال۲ از بارگیری ۳۵۵هزار و ۳۶۵تن کالا طی سه ماه نخست امسال از ایستگاه راه آهن شمال۲ خبر داد و گفت: این میزان نسبت به ۲۷۱ هزار و ۵۶۹ تن مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش دارد.
غلامحسین ولدی افزود: طی این مدت ۴۳۱ هزار و ۴۹۳ تن کالا نیز در ناحیه راه آهن شمال۲ تخلیه شده که این میزان نسبت به ۴۲۸ هزار و ۱۳۴ تن کالا در مدت مشابه سال گذشته یک درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه طی خرداد ماه امسال نیز ۱۲۳هزار و ۳۳۲ تن کالا از طریق مسیر راه‌آهن شمال۲ بارگیری شده است، گفت: این میزان نسبت به میزان بارگیری ۱۰۷هزارو ۷۴۱تن پارسال در این ماه ۱۴درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: همچنین در این ماه ۱۵۰ هزار و ۸۳۱ تن کالا از طریق این خط آهن تخلیه شده است.
ولدی کالاهای بارگیری شده در ناحیه راه آهن شمال۲ را شامل؛ خاک و مواد شوینده و محصولات تخلیه شده را شامل خاک، کاغذ، کانتینر و ریل عنوان کرد.
به گفته وی، گیلان در سه ماه نخست امسال رتبه نهم را در بارگیری و رتبه ششم را در تخلیه کالا بین مناطق ۲۱ گانه راه آهن کشور کسب کرده است.
راه آهن قزوین – رشت نیمه اسفندماه سال ۹۷ افتتاح شد و به صورت یک خطه از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین‌سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم (ع) ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.