کد خبر : 1271
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

برداشت پیله ابریشم در شفت آغاز شد

برداشت پیله ابریشم در شفت آغاز شد

به گزارش پویشگران گیل: مدیر جهادکشاورزی شفت از برداشت نخستین پیله تر ابریشم در روستای بیالوا از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد. محمدرضا یوسف نژاد در گفتگوی گفت: یکی از اهداف این طرح اشتغالزایی و تولید در زمینه کرم ابریشم بوده و شفت ظرفیت قابل توجهی در این بخش دارد. وی با بیان

به گزارش پویشگران گیل:
مدیر جهادکشاورزی شفت از برداشت نخستین پیله تر ابریشم در روستای بیالوا از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.
محمدرضا یوسف نژاد در گفتگوی گفت: یکی از اهداف این طرح اشتغالزایی و تولید در زمینه کرم ابریشم بوده و شفت ظرفیت قابل توجهی در این بخش دارد.
وی با بیان اینکه برداشت نخستین پیله تر ابریشم در این شهرستان آغاز شده است، افزود: مهدی رمضانی کشاورز نوغاندار روستای بیالوا از توابع بخش مرکزی شفت اولین کشاورزی بوده که امسال اقدام به برداشت پیله نموده است.
وی ادامه داد:این کشاورز که اقدام به پرورش ۲ جعبه تخم نوغان نموده موفق به مقدار ۵۵ کیلو گرم پیله تر به ارزش اقتصادی ۱۲۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تولید و روانه بازار نماید.
یوسف نژاد اضافه کرد: با پرورش هر جعبه تخم نوغان، حدود ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم پیله تر ابریشم تولید و پس از فرآوری از هر ۳ کیلوگرم پیله تر، یک کیلوگرم نخ ابریشم به دست می‌آید.
مدیر جهادکشاورزی شفت تصریح کرد: پرورش کرم ابریشم از اوایل فروردین ماه هر سال آغاز و پس از طی یک دوره حدود ۴۵ روزه تا ۲ ماهه،  نوغانداران موفق به تولید پیله تر می‌شوند.
وی افزود: در کنار صنعت نوغانداری، ابریشم بافی به عنوان صنعت وابسته و مکمل به نوغانداری مطرح است و با تولید نخ‌های ابریشمی، زمینه ساز تولید دست بافته‌های سنتی و هنری در قالب فرش‌ها و تابلو فرش‌ها می‌شود و ارزش افزوده و سود خوبی دارد.
یوسف نژاد تاکید کرد: شهرستان شفت رتبه دوم در پرورش کرم ابریشم دارد و پیش‌بینی می‌گردد امسال حدود ۱۵۰ تن پیله تر در این شهرستان تولید و روانه بازار گردد.

 

خبرگزاری مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.