کد خبر : 1350
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

افتتاح هجدهمین خانه محیط زیست در استان گیلان

افتتاح هجدهمین خانه محیط زیست در استان گیلان

به گزارش پویشگران گیل: در دومین روز از هفته محیط زیست هجدهمین خانه محیط زیست استان گیلان در شهرستان رضوانشهر با حضور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان،فرماندار ،شهردار ،شورای شهر و سایر مسئولین افتتاح شد. به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، الهه کلانتری رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های

به گزارش پویشگران گیل:
در دومین روز از هفته محیط زیست هجدهمین خانه محیط زیست استان گیلان در شهرستان رضوانشهر با حضور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان،فرماندار ،شهردار ،شورای شهر و سایر مسئولین افتتاح شد.
به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، الهه کلانتری رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست گیلان گفت:دومین روز از هفته محیط زیست،هجدهمین خانه محیط زیست استان گیلان در خانه خلاقیت و نوآوری شهرداری رضوانشهر با حضور فرماندار،مدیرکل حفاظت محیط زیست معاونت محیط زیست انسانی، فرمانده یگان ، رئیس و کارشناسان اداره آموزش و مشارکت های مردمی ، بخشداران ، رئیس و اعضا شورای اسلامی رضوانشهر ، اعضا کارگروه پسماند این شهرستان و جمعی از اولیا و دانش آموزان و کودکان افتتاح شد.
حمزه عشوری،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در آیین افتتاح خانه محیط زیست رضوانشهر گفت:هدف سازمان محیط زیست در سطح کشور و به تبع استان گیلان نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست با استفاده از ظرفیت خود مردم است تا با این اقدام هم شرایط حفاظت از حوزه محیط زیست فراهم شود و هم حساسیت‌های عمومی در میان مردم برای حفاظت از این حوزه بیشتر شود.
وی افزود:در این راستا ایجاد خانه‌های محیط زیست یکی از بسترها و زمینه‌های مطلوب مردمی سازی فعالیت حوزه محیط زیست است، استان گیلان یکی از استان‌های موفق در رابطه با راه اندازی این خانه‌های محیط زیست بوده تا با راه اندازی خانه‌های محیط زیست بتواند از این ظرفیت استفاده نماید.
سیدنادر صفوی میرمحله، فرماندار رضوانشهر نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته محیط زیست و تقدیر از زحمات مدیرکل و مجموعه همکاران حفاظت محیط زیست بویژه رئیس پرتلاش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رضوانشهر گفت:حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای عمومی و همگانی به حساب می‌آید و افتتاح خانه محیط زیست در راستای مردمی سازی فعالیت‌های این حوزه است، موضوعی که با راه اندازی و تأسیس خانه‌های محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این خانه‌های محیط زیست در راستای احصای مشکلات زیست محیطی در سطح شهرستان با استفاده از ظرفیت خود مردم ایجاد می‌شوند،عنوان کرد: مردم مشکلات زیست محیطی را با این خانه‌های محیط زیست در میان می‌گذارند و در این خانه‌ها نیز آنها را به اداره محیط زیست اعلام می‌کنند.
رضا رسولی، شهردار رضوانشهر نیز در این مراسم اظهار کرد:یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری رضوانشهر توجه به توسعه پایدار شهری در حوزه محیط‌زیستی است، زیرا اگر محیط زیست سالم در شهر وجود نداشته باشد، شهروندان با وجود سطح بالای توسعه‌یافتگی نیز آسایش و آرامش نخواهند داشت.
وی گفت:یکی از رسالت‌های بزرگ مدیریت شهری پاک نگه‌داشتن زمین و آب و هوا است؛شهرداری رضوانشهر به منظور تحقق این مهم در سطح شهرستان پیشگام است و امیدوارم با مساعدت اداره کل محیط زیست استان و شهرستان بتوانیم در حوزه زیست‌محیطی قدم‌های مثبتی برداریم.
قابل ذکر است در این مراسم کودکان به اجرای سرود ، نمایش ، مقاله خوانی پرداختند و در پایان کیسه‌های پارچه ای تهیه شده توسط شهرداری به مدعوین با موضوع شعار هفته محیط زیست باعنوان« نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی » بین حاضران توزیع گردید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.