کد خبر : 993
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:کمتر از ۵۰ درصد معادن گیلان فعال هستند

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:کمتر از ۵۰ درصد معادن گیلان فعال هستند
حقوق دولتی باتوجه به نوع ماده معدنی معادن پس از تعیین قیمت از سوی مراجع ذیصلاح به بهره‌برداران ابلاغ می‌شود

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان به لحاظ برخورداری از معادن در زمره استانهای فقیر کشور محسوب می‌شود، گفت: از ۱۱۰ معدن ثبت شده موجود در استان کمتر از ۵۰ درصد یعنی ۴۹ معدن فعال بوده و که از آنها حقوق دولتی دریافت می‌شود.
عبدالله خرمدل یکی از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت بعنوان نماینده وزارت‌خانه متبوع خود را احقاق و دریافت حقوق دولتی دانست و افزود: هریک از پیمانکاران و بهره‌برداران معادن باید نصف حقوق دولتی یکسال را در قالب سپرده و تضمین نزد سازمان صمت بعنوان ضمانت‌نامه بانکی یا سفته و چک قرار دهند.
وی ادامه داد: حقوق دولتی باتوجه به نوع ماده معدنی معادن پس از تعیین قیمت از سوی مراجع ذیصلاح به بهره‌برداران ابلاغ می‌شود و آنها موظف به واریز آن هستند که در این راستا سال گذشته ۳۱ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن گیلان دریافت شد.
خرمدل تاکید کرد: بخشی از این مبلغ مطالبات معوقه سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بود و مابقی حقوق دولتی سال ۱۴۰۱ بود که این مبلغ نسبت به تعداد معادن فعال گیلان عدد قابل توجهی به شمار می‌رود.
رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: پرداخت حقوق دولتی از سوی بهره‌برداران یک الزام و وظیفه قانونی، غیر قابل گذشت و بخش لاینفک دستگاه‌ است که باید از بهره‌برداران اخذ شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.