کد خبر : 340
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰

۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش صنایع تبدیلی گیلان پرداخت شد

۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش صنایع تبدیلی گیلان پرداخت شد

به گزارش پویشگران گیل: رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: سال گذشته ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی استان پرداخت شد که در راستای جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی استان به تاکید استاندار انجام گرفته است. صالح محمدی در جلسه شورای کشاورزی گیلان با اشاره به شعار سال با عنوان افزایش

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: سال گذشته ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی استان پرداخت شد که در راستای جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی استان به تاکید استاندار انجام گرفته است.
صالح محمدی در جلسه شورای کشاورزی گیلان با اشاره به شعار سال با عنوان افزایش تولید و مهار تورم خاطر نشان کرد: سیاست جهاد کشاورزی در کشور و گیلان، افزایش تولیدات کشاورزی و همه اقدامات در راستای ارتقا بهره وری است.
محمدی با بیان اینکه گیلان با برخورداری از خاک حاصلخیز و منابع آبی ظرفیت تولید سه تا ۳٫۵ میلیون تن محصولات کشاورزی را دارد، افزود: این استان در تولید چای، ابریشم، زراعت چوب، گل گاوزبان و محصول راهبردی برنج جایگاهی خاص دارد از این رو گیلان به عنوان استانی سبز در راستای امنیت و اقتدار غذایی به عنوان سیاست‌های بالادستی، نظام می تواند موثر باشد.
وی در ادامه با تشریح وضعیت کشت و کار برنج در سال زراعی جاری اظهار کرد: نشاء برنج تا امروز در ۸۲ درصد از ۲۳۸ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان انجام شد و اراضی باقیمانده نیز در حال انجام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد: پیگیری لازم در ارتباط با الگوی کشت محصولات کشاورزی در راستای مدیریت بهینه منابع انجام شد که بادام زمینی، چای و برنج سه محصول کشاورزی استان در قالب این الگو قرار گرفته که پیگیری سایر محصولات از جمله حوزه آبزی پروری را نیز در دستور داریم.
جلسه شورای کشاورزی گیلان عصر امروز جهارشنبه به ریاست اسدالله عباسی استاندار گیلان برگزار شد. بیشتر بخوانید: کشاورزی گیلان نیازمند مکانیزاسیون و بهره‌گیری از دانش روز است.
گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند. گیلان همچنین یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.
این خطه بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.