کد خبر : 769
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸

استاندار گیلان: گیلان رتبه چهارم را در مردمی کردن اقتصاد دارد 

استاندار گیلان: گیلان رتبه چهارم را در مردمی کردن اقتصاد دارد 

به گزارش پویشگران گیل: استاندار گیلان با بیان اینکه این استان رتبه چهارم را در مردمی کردن اقتصاد دارد، گفت: سال گذشته ۱۱۸درصد تعهد اشتغال در این استان محقق شد که عمده آن در بخش خصوصی و تعاونی بود. اسدالله عباسی در نشست هم‌اندیشی اتاق‌های تعاون کشور افزود:استان گیلان در بخش تعاونی‌های عمران توسعه جزو

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان با بیان اینکه این استان رتبه چهارم را در مردمی کردن اقتصاد دارد، گفت: سال گذشته ۱۱۸درصد تعهد اشتغال در این استان محقق شد که عمده آن در بخش خصوصی و تعاونی بود.
اسدالله عباسی در نشست هم‌اندیشی اتاق‌های تعاون کشور افزود:استان گیلان در بخش تعاونی‌های عمران توسعه جزو سه استان برتر کشور است و در ۱۳شهرستان سند آن تنظیم و ثبت شده است که یکی از مهمترین مولفه‌ها در مردمی کردن و مشارکت مردم در اقتصاد به عنوان اقدام راهبردی دولت توجه به ظرفیت‌های تعاونی‌ها است.
عباسی تصریح کرد: بسیاری از ظرفیت‌های تولیدی ما در بخش تعاونی‌ است لذا باید ظرفیت اتاق تعاون تقویت شود و تعاونی‌ها در بخش‌ها و قالب‌های مختلف با ایجاد شبکه‌ها و اتحادیه ها قدرت گیرند.
وی، خواستار پررنگ شدن نقش تولید کننده‌ها و اصناف در تشکیل تعاونی‌ها شد و عنوان کرد: گیلان قطب کشاورزی کشور بوده و توانسته ۱۰ زنجیره ارزش راهبردی ایجاد کند که برخی از این زنجیره‌ها در بخش‌ فرآورده‌های لبنی، مرغداری‌ها، آبزی پروری و پرورش ماهیان خاویاری، مرکبات و برنج بوده است.
عباسی افزود:اتفاقات خوبی در بخش صنعت درحال انجام و زیرساخت‌هایی برای تولیدات صادرات محور ایجاد شده است.
وی اظهار کرد:باید کارها در قالب تعاونی‌ها به مردم سپرده شود و پس از تشکیل این مجموعه‌ها، آنها را به حال خود رها نکرده و حمایت‌شان کنیم.
عباسی ادامه داد: یکی از اشکالات آن است که در گذشته تعاونی‌ها به حال خود رها شده اند. ‌
استاندار تصریح کرد: ما توانستیم بخشی از این تعاونی‌ها را فعال کنیم اما لازم است که به بخش تعاون توجه بیشتری شود.
وی اضافه کرد: در گیلان ۱۰۰ درصد بخش صید و صیادی در دریا توسط شرکت تعاونی‌های پره‌های صیادی انجام می‌شود و چهارهزار صیاد در قالب این تعاونی‌ها به کار اشتغال دارند.
استاندار گیلان اضافه کرد:در نهضت ملی مسکن باید نقش تعاونی‌ها برجسته تر شود، تعاونی‌های مصرف فعالیت خوبی دارند اما باید تعاونی تولید هم فعال شوند و اتاق تعاون باید ظرفیت‌ها و دستاوردها و فرآورده‌های گیلان را برجسته کند.
وی با اشاره به وجود حلقه مفقوده اتاق تعاون در استان گیلان گفت: اتاق تعاون ایران باید مزیت‌های نسبی استانها را احصا کند. استان گیلان در بخش سلولزی و چوب در زراعت،کشت و صنعت و صنایع چوب را تقویت کرده و منطقه جلگه‌ای صومعه سرا به مرکز زراعت چوب منطقه تبدیل شده است.
عباسی با تاکید بر اینکه تلاش داریم تعاونی‌های غیرفعال را دوباره فعال کنیم، عنوان کرد: در تعاونی‌ها ضعف‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود، راه اندازی شورای توسعه تعاون را در دستور کار قرار دادیم و از امروز آمادگی داریم همه مدیران مرتبط را به کار گیریم و نخستین جلسه این شورا را تشکیل داده تا گیلان الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.