کد خبر : 833
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

مدیرعامل شستا:صنعت داروسازی نیازمند نگاه راهبردی است

مدیرعامل شستا:صنعت داروسازی نیازمند نگاه راهبردی است

به گزارش پویشگران گیل: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی «شستا» با بیان اینکه صنعت دارو نیاز جدی به توسعه، نوسازی و بهسازی دارد گفت: این صنعت به جهت اثر مستقیم در سلامت آحاد مردم نیازمند نگاهی راهبردی و ویژه است. صنعت داروسازی به دلیل ارتباط با سلامت آحاد مردم نیازمند نگاه استراتژیک است واحدهای تولیدی

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی «شستا» با بیان اینکه صنعت دارو نیاز جدی به توسعه، نوسازی و بهسازی دارد گفت: این صنعت به جهت اثر مستقیم در سلامت آحاد مردم نیازمند نگاهی راهبردی و ویژه است.
صنعت داروسازی به دلیل ارتباط با سلامت آحاد مردم نیازمند نگاه استراتژیک است واحدهای تولیدی دارویی ما نیازمند به توسعه خطوط و روزآمد کردن خود به لحاظ بالابردن سطح بهره وری دارند.
ابراهیم بازبان در حاشیه افتتاحیه پروژه های خط سرنگ از پیش پرشده(پریفیلد) و نوسازی و بهسازی بزرگترین سایت تولید آمپول کشور در رشت اظهار داشت: موضوع دارو یکی از بحث های مهم و نیاز ضروری و اجتناب ناپذیر کشور است که در گذشته در این بخش سرمایه‌گذاری جدی انجام نشده است.
وی عنوان کرد: گرچه در بخش بهداشت و درمان در هر حوزه غذا و دارو دچار ضعف‌هایی هستیم اما در عین حال ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود است که باید از آنها بهره برداری مطلوب و حداکثری داشته باشیم چنانکه واحدهای تولیدی دارویی ما نیازمند توسعه خطوط و روزآمد کردن خود به لحاظ بالابردن سطح بهره‌وری هستند.
وی افزود: مسئولان کشوری و استانی باید در بخش سرمایه‌گذاری برای تولید دارو تلاش جدی تر و گسترده تری انجام دهند تا بتوانیم در این حوزه به سمت خودکفایی حرکت کنیم که این خود یکی از اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی است و نگاه ما باید منطبق با شعارهای انقلاب و نگاه آرمانی باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال افزایش تولید و مهار تورم نامگذاری شده، باید برای تولید بیشتر به خصوص در بخش دارو تلاش مضاعفی داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی «شستا» اضافه کرد: در همین راستا باید ظرفیت سرمایه‌گذاری را افزایش دهیم و ما نیز در حوزه بهداشت و درمان به خصوص دارو، بخشی از این منظومه هستیم و هم اینک ۲۰ درصد داروی مصرفی کشور را تولید و تامین می‌کنیم.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از نیازهای اساسی مردم تهیه دارو و سلامت آنان اولویت است، باید نگاه ویژه و راهبردی در بخش سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تولید دارو داشته باشیم چون دارو یکی از ضروریات مهم کشور محسوب می‌شود.
بازیان خاطرنشان کرد: هم اینک واحدهای ما نیازمند تجهیز، نوسازی و بازسازی هستند تا این صنعت را زنده نگهداریم و علاوه بر تلاش مسئولان، نگاه و تلاش مسئولان استانی نیز بسیار مهم و کلیدی است تا در بخش تولید دارو، سرمایه‌گذاری بیشتر و مناسب‌تری انجام شود.
وی در ادامه گفت: با توجه ویژه مسئولان و تلاش، همدلی و تعامل بیشتر می‌توانیم این امید را در مردم ایجاد کنیم که داروی مورد نیازشان در کشور تولید و تامین شود و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.
وی به افتتاح خط تولید پریفیلد و بهسازی بزرگترین خطوط تزریقی محصولات کم حجم کشور در رشت اشاره و اظهار کرد: با افتتاح و بهسازی این خطوط، ۳۰ درصد نیاز آمپول کشور تامین می‌شود و با توسعه خطوط، افزایش تولید و کیفیت مدنظر ما قرار دارد.
وی افزود: خوشبختانه گیلان شهرستان رشت به جهت دارا بودن واحدهای خوب دارویی، نقش موثری را در تامین داروی کشور ایفا می‌کند و امیدواریم که مسئولان ارشد استان نیز در این بخش راهبردی، سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام دهند.
وی گفت: البته مدیران این شرکت باید به حوزه صادرات نیز اهمیت ویژه‌ای بدهند که در این راستا با ارتقای کیفیت و همچنین ارتقای میزان تولید، بخش صادرات بیش از پیش فعال شود و نیاز داخل کشور نیز تامین شود.
خط تولید سرنگ از پیش پرشده(پریفیلد) با تولید سالانه ۱۰ میلیون عدد و بزرگترین خطوط تزریقی بهسازی شده محصولات کم حجم در کشور با تولید سالانه حدود ۲۴۰ میلیون آمپول روز چهارشنبه در شرکت کاسپین تامین با حضور مسئولان شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی “شستا” و شرکت زیر مجموعه آن تیپیکو در شهر صنعتی رشت به بهره‌برداری رسید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.