کد خبر : 1539
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

۱۱۰ کیلومتر فیبر نوری در شهر رشت اجرا شد

۱۱۰ کیلومتر فیبر نوری در شهر رشت اجرا شد
در سال 97 در منطقه آزاد انزلی 27 کیلومتر فیبرنوری اجرا شده است و برای توسعه فیبرنوری در سایر شهرها هم در آینده نزدیک با شهرداران و فرمانداران نشستی برگزار خواهیم کرد.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیر اجرای پروژه توسعه فیبرنوری گیلان گفت: تاکنون، 110 کیلومتر فیبر نوری در شهر رشت اجرا و ۶ هزار و 300 پورت نصب شده است.
میلاد زمانی با بیان اینکه برای هر واحد مسکونی یک پورت نصب می‌شود، افزود: بر اساس برنامه پیش‌بینی شده تا پایان سال 1403، 200 هزار پورت در شهر رشت دایر خواهد شد که این امر مستلزم اجرای حدود یکصد کیلومتر دیگر فیبر نوری است.
وی با بیان اینکه علاوه بر نصب ۶ هزار و 500 پورت، 88 کابینت جهت فیبرنوری اجرا شده است،گفت: با نصب ۶ هزار و 500 پورت امکان و زمینه استفاده ۶ هزار و 500 خانوار فراهم شده است.
زمانی با تاکید بر اینکه علاوه بر شهر رشت سایر شهرهای گیلان هم مجهز به فیبر نوری خواهد شد،افزود: در سال 97 در منطقه آزاد انزلی 27 کیلومتر فیبرنوری اجرا شده است و برای توسعه فیبرنوری در سایر شهرها هم در آینده نزدیک با شهرداران و فرمانداران نشستی برگزار خواهیم کرد.
مدیر اجرای پروژه توسعه فیبرنوری استان گیلان توسعه شبکه ارتباطات بر بستر فیبرنوری را از راهبردهای وزارت ارتباطات ارزیابی کرد و گفت: توسعه فیبر نوری در دنیای تکنولوژی، نیاز امروز کشور است و به‌دلایلی همچون افزایش پهنای باند، سرعت آپلود و دانلود و عدم تمایل سرقت آن نسبت به سیم های مسی به دلیل ارزش مس، فیبر نوری ارجحیت دارد چرا که بستری امن و پایدار است و به ندرت دچار قطعی می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.