کد خبر : 5182
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

دبیر شورای زکات استان گیلان: صندوق‌های جمع آوری زکات فطریه باید مجوز داشته باشند

دبیر شورای زکات استان گیلان: صندوق‌های جمع آوری زکات فطریه باید مجوز داشته باشند
پلیس با افراد و یا مراکزی که بدون مجوز از سوی شورای زکات به منظور دریافت فطریه به درب منازل شهروندان مراجعه و یا در فضای مجازی شماره کارت اعلام می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

به گزارش پویشگران گیل: دکتر عباس اهرابی با بیان اینکه دبیرخانه شورای زکات بر عهده کمیته امداد می‌باشد، گفت: تمهیدات لازم برای جمع آوری زکات فطریه فراهم شده است و مردم روزه‌دار و مؤمن می‌توانند به دو روش حضوری و الکترونیکی اقدام به پرداخت زکات فطریه یا کفاره نمایند.
دبیر شورای زکات استان گیلان، با تأکید بر اینکه صندوق‌های جمع آوری فطریه باید مجوز شورای زکات را داشته باشند، تصریح کرد: افراد توجه نمایند که به پایگاه های دارای مجوز شورای زکات استان، فطریه خود را واریز کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، ادامه داد:این پایگاه‌ها شامل پایگاه‌های کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، بهزیستی، مؤسسات خیریه و در محل مساجد، مصلی‌های سطح استان و همچنین شوراهای زکات روستا است که در ایام عید سعید فطر، نسبت به جمع آوری زکات فطریه مردم گیلان اقدام می‌کنند.
وی، ضمن هشدار نسبت به سوء استفاده عده‌ای در این ایام، افزود: پلیس با افراد و یا مراکزی که بدون مجوز از سوی شورای زکات به منظور دریافت فطریه به درب منازل شهروندان مراجعه و یا در فضای مجازی شماره کارت اعلام می‌کنند، برخورد خواهد کرد.
اهرابی، با بیان اینکه کمیته امداد استان با فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی آماده جمع‌آوری فطریه هم استانی های عزیز می باشد، افزود: کد دستوری #05*8877*، شماره کارت 6037997950059۵۶9 جهت زکات فطریه عام،6037997950067836 جهت زکات فطریه سادات در اختیار گیلانیان عزیز خواهد بود.
دبیر شورای زکات استان گیلان،افزود:همچنین شماره کارت6037997950076100 جهت کفاره غیرعمد و 6037997950084377 جهت کفاره عمد می باشد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، با اشاره به اینکه زکات فطریه جمع‌آوری شده در کوتاه‌ترین زمان به حساب نیازمندان واقعی که پیش از عید سعید فطر شناسایی شده اند واریز خواهد شد، خاطرنشان کرد: میزان و مبلغ زکات فطریه برای هر نفر بر اساس قوت غالب و طبق نظر مراجع محترم تقلید است.
وی، در پایان به میزان زکات فطریه و مستحبی جمع آوری شده طی سال گذشته در استان اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته ۴۶ میلیارد و 500 میلیون تومان کمک نقدی، کالایی و خدمت توسط شوراهای زکات استان جمع آوری و در بین نیازمندان همان محل جمع آوری شده، توزیع شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.