کد خبر : 5963
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۱۳

۴۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان سنددار شد

۴۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان سنددار شد
تا پایان سال گذشته از مجموع بیش از 340هزار هکتار اراضی کشاورزی استان نزدیک به 130 هزار هکتار از اراضی رفع تداخل شده ‌است.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از سنددار شدن 43 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تا پایان سال 1401 خبر داد.
حسن پورمحمدی اظهار کرد: تا پایان سال 1400 حدود چهار هزار هکتار اراضی کشاورزی استان سنددار شده بودند اما تا پایان سال 1401 این رقم به 43 هزار هکتار رسید.
وی با بیان اینکه در راستای برنامه سنددار کردن اراضی کشاورزی مقدمات کار با اداره کل ثبت اسناد استان و تمام برنامه‌های کاری مربوط به این اسناد انجام شده است، افزود: برنامه‌های جهاد کشاورزی استان در صدور اسناد این اراضی طبق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی و کارگروه صدور اسناد اراضی کشاورزی کشور با هماهنگی‌های لازم در حال انجام است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان سنددارکردن اراضی کشاورزی را یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و ادامه داد: این برنامه بر اساس تاکیدات رهبری که فرمودند،تثبیت مالکیت قدم به قدم اراضی کشاورزی مشخص شود، در حال انجام است.
وی اظهار کرد: سند دارکردن اراضی کشاورزی بعد از سال‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی با برنامه و همت دولت سیزدهم و وزارت جهادکشاورزی در سطح کشور نشان از امنیت غذایی است که بر آن اساس برنامه‌ریزی در بخش کشاورزی به خوبی انجام می‌شود.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه با سنددارکردن اراضی کشاورزی مالکیت آنها تثبیت می‌شود، اضافه کرد: در بیش از 340 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بیش از 80 نوع محصول تولید می‌شود که 20 محصول آن حائز رتبه‌های اول تا پنجم کشوری است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برگزاری جلسات رفع تداخل برای ثبیت مالکیت‌ها و صدور سند اظهار کرد: کارگروه‌های شهرستانی در این ارتباط تشکیل شد و تاکنون بیش از 514 جلسه رفع تداخل در شهرستان‌ها و 52 جلسه در سطح استان برگزار شده ‌است.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات رفع تداخل عنوان کرد: با برگزاری این جلسات از سرگردانی ارباب رجوع جلوگیری می‌شود و دعاوی در دادگستری‌ها کاهش می‌یابد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: تا پایان سال گذشته از مجموع بیش از 340هزار هکتار اراضی کشاورزی استان نزدیک به 130هزار هکتار از اراضی رفع تداخل شده ‌است.
گیلان دارای بیش از 340 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و 317 هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.برنج، چای،زیتون، پیله ابریشم،بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند. گیلان همچنین یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.
این خطه بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با 238هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.
ارقام هاشمی،علی کاظمی،صدری،حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌ های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر 85 درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.