کد خبر : 16133
تاریخ انتشار : جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

مسابقات هاپکیدو قهرمانی بانوان کشور در رشت آغاز شد

مسابقات هاپکیدو قهرمانی بانوان کشور در رشت آغاز شد
مسابقات هاپکیدو قهرمانی مردان کشور هم روز 13 اسفندماه به میزبانی گیلان در شهرستان رشت انجام می‌شود

 به گزارش پویشگران گیل :
رقابت‌ها هاپکیدو قهرمانی بانوان کشور به مدت دوروز در مجموعه ورزشی ۶ هزارنفره شهدای رشت برگزار شده است.
ورزشکاران شرکت کننده دراین دوره از مسابقات در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسال دراوزان مختلف با هم رقابت می‌کنند و در نهایت تیم‌ها و نفرات برتر این مسابقات انتخاب می‌شوند.
در آغاز این رقابت‌ها که در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان آغاز شده است،ورزشکاران استان‌های گیلان و قزوین توانستند برابر رقبای خود به برتری رسیده و به مراحل بعدی مسابقات صعود کنند.
رئیس سبک هاپکیدو کشور در خصوص برگزاری این رقابت‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:در پایان این مسابقات که به مدت 2 روز ادامه دارد، نفرات برتر انتخاب و به اردوی تیم ملی هاپکیدو بانوان دعوت می‌شوند.
محمدرضا هاشم‌پور افزود:تیم ملی هاپکیدو بانوان برای حضور قدرتمند در رقابت‌های آسیایی 2023 که سال آینده برگزار می شود، آماده می‌شود اما مکان و زمان برپایی این رقابتها هنوز اعلام نشده است.
وی در ادامه بیان کرد: مسابقات هاپکیدو قهرمانی مردان کشور هم روز 13 اسفندماه به میزبانی گیلان در شهرستان رشت انجام می‌شود که در پایان،نفرات برتر این مسابقات به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.
هاپکیدو نوعی هنر رزمی کره‌ای و از انواع دفاع شخصی است که یکی از تلفیقی‌ترین سبک‌های رزمی به‌شمار می‌آید و در سراسر جهان و ایران طرفداران و علاقه‌مندان زیادی دارد. این رشته دارای مسابقات جهانی و آسیایی است. رشته هاپکیدو در ایران نیز از سال 85 شکل گرفت و در رشت هم از ۸۶ پا گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.