کد خبر : 4297
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

صرفه جویی ۵ مگاواتی برق در طرح تعدیل موقت روشنایی

صرفه جویی ۵ مگاواتی برق در طرح تعدیل موقت روشنایی
با دستور شرکت توانیر استان از ابتدای امسال، ۲۹ هزار و ۵۳ دستگاه چراغ روشنایی معابر در استان به صورت موقت خاموش و تا به امروز ۵ و ۱۴ صدم مگاوات انرژی برق صرفه جویی شده است.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: در طرح تعدیل موقت روشنایی معابر استان گیلان ۵ مگاوات برق صرفه جویی شده است.
علی اکبری جوهری دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طرح تعدیل موقت روشنایی معابر استان گیلان در مصرف انرژی ۵ مگاوات انرژی برق صرفه جوی شده است.
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق گیلان با بیان اینکه در شروع فصل سرما از ابتدای آذرماه تاکنون ۵.۱ مگاوات در مصرف برق صرفه جوی شده است، افزود: با اجرای طرح تعدیل موقت روشنایی معابر برای کاهش فشار نیروگاه‌های تولید برق در فصل سرد، با دستور شرکت توانیر استان از ابتدای امسال، ۲۹ هزار و ۵۳ دستگاه چراغ روشنایی معابر در استان به صورت موقت خاموش و تا به امروز ۵ و ۱۴ صدم مگاوات انرژی برق صرفه جویی شده است.
وی با بیان اینکه لامپ‌های خیابان‌های فرعی و کوچه‌ها خامونمی شود، اضافه کرد: در این طح فقط چراغ روشنایی بلوارها و خیابان‌های اصلی به صوت یکی درمیان خاموش می‌شود.
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: شهروندان با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی در خانه‌ها و ادارات و یا کم کردن یک درجه دمای محیط، می‌توانند تا ۱۰ درصد مصرف گاز را کاهش دهند تا با همکاری مردم، مشکلی در تأمین گاز و برق کشور در روزهای سرد سال ایجاد نشود.
جوهری تاکید کرد: مردم می‌توانند برای اطلاع از خاموشی‌های احتمالی در گیلان به اپلیکیشن «برق من» در گوشی همراه و یا سایت شرکت توزیع نیروی برق به نشانی www.gilanpdc.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.