کد خبر : 14719
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۹:۱۰

معصومه نیک‌کار

رئیس اداره بندرآستارا: هیچ کالایی در مجتمع بندری آستارا فاسد نشده است

رئیس اداره بندرآستارا: هیچ کالایی در مجتمع بندری آستارا فاسد نشده است
فرآیند صادرات، واردات و ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به صورت منظم در حال انجام است و هیچگونه کالا و محموله ای به دلیل توقف زیاد در مجتمع بندری آستارا فاسد نشده است.

به گزارش پویشگران گیل :
به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، رضا نعمتی با اشاره به اینکه هم اکنون اداره گمرک در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا مستقر است، اظهار داشت:در حال حاضر فرآیند ورود و خروج کالا در این بندر، مستقل از گمرک زمینی آستارا انجام می‌شود.
وی افزود:گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با رویکرد انجام کلیه فعالیت های واردات، صادرات و ترانزیت می باشد و هم اکنون این رویه بدون مشکل در حال انجام است.
رئیس اداره بندر آستارا با اشاره به تصاویر منتشر شده در خصوص فاسد شدن برخی محصولات صادراتی از نوع کشاورزی در این شهرستان خاطرنشان کرد: فرآیند صادرات، واردات و ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به صورت منظم در حال انجام است و هیچگونه کالا و محموله ای به دلیل توقف زیاد در مجتمع بندری آستارا فاسد نشده است.
نعمتی با بیان اینکه مجتمع بندری آستارا، منطقه شمال غرب کشور را در حوزه صادرات پوشش می دهد،تصریح کرد: کالاهای صادراتی شامل محصولات میوه‌ای و گل خانه‌ای بوده که با کانتینرهای یخچالی به مقصد روسیه و قزاقستان و سایر کشورهای حاشیه دریای خزر ارسال می‌شوند.
وی یکی از مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا را صادرات میوه و تره بار توسط کانتینرهای یخچالی به کشورهای حاشیه دریای خزر دانست و گفت: صادرکنندگان می‌توانند ازاین توان و ظرفیت جهت صادرات محصولات باغی و کشاورزی خود به بنادر حاشیه دریای خزر بهره‌‌مند شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.