کد خبر : 3713
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۹:۱۴

استاندار گیلان: اثرگذاری تعطیلی‌ ادارات در کاهش مصرف انرژی مورد ارزیابی قرار گیرد

استاندار گیلان: اثرگذاری تعطیلی‌ ادارات در کاهش مصرف انرژی مورد ارزیابی قرار گیرد
گاز و برق مشترکین پرمصرف اداری فوری قطع شود و پرمصرف‌ها در بخش خانگی هم اخطار داده شود و اگر رعایت نکرد سپس قطع شود.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان با تأکید بر مدیریت مشترکان پرمصرف در استان گفت: اثرگذاری تعطیلی‌ دستگاه‌های اجرایی در کاهش مصرف مورد ارزیابی قرار گیرد.
اسدالله عباسی در نشست قرارگاه جهادی مدیریت مصرف گاز استان گیلان، اظهار کرد: با هماهنگی، همدلی و مدیریت و انسجام بین دستگاهی، بحران و تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.
وی با بیان اینکه بارش برف نعمت خدادادی است، افزود: بارش برف و نزولات آسمانی مایه حیات بخش چرخه زندگی بشریت است و باید با تطبیق دادن شرایط از آن بهترین نحو بهره ببریم.
استاندار گیلان با بیان اینکه مدیریت مصرف جلوی ناترازی در تولید و مصرف را می‌گیرد، گفت: در شرایط فعلی و برودت هوا مدیریت مصرف باید مورد توجه همه قرار گیرد تا دچار ناترازی در تولید و مصرف نشویم.
عباسی با اشاره به اینکه تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت مصرف باید کارشناسی شده و دقیق باشد، اضافه کرد: اثرگذاری تعطیلی‌ها در کاهش مصرف باید مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی با اشاره به برودت هوا و نیاز مردم به مصرف گاز، افزود: بیشتر ساختمان‌ها بر اساس استانداردهای روز در راستای کاهش خروج انرژی و ورود هوای سرد به داخل ساخته نشده است.
استاندار گیلان با بیان اینکه نقش مردم در همه زمینه‌ها اثرگذار و مهم است، گفت: مردم با کاهش و مدیریت مصرف نقش محوری در پایداری انرژی ایفا می‌کنند.
عباسی با اشاره به اهمیت برنامه محوری و انسجام بخشی در مدیریت بحران، بیان کرد: میزان ضرر و منفعت تعطیلی‌ها باید از سوی کارشناسان امر مورد بررسی قرار گیرد و سپس در این خصوص تصمیم گیری شود.
وی با تاکید بر لزوم برخورد با مشترکین پر مصرف خانگی و اداری، افزود: گاز و برق مشترکین پرمصرف اداری فوری قطع شود و پرمصرف‌ها در بخش خانگی هم اخطار داده شود و اگر رعایت نکرد سپس قطع شود.
استاندار گیلان با اشاره به ۷ هزار و ۶۰۰ مشترک پرمصرف خانگی در استان، بیان کرد: با مدیریت این تعداد مشترک پر مصرف می‌توان میزان قابل توجهی از مصرف را کاهش داد که باید در این بخش برنامه ریزی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.