کد خبر : 2492
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در رشت راه اندازی می‌شود

دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در رشت راه اندازی می‌شود
گیلان با قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر با رویکرد اقتصادی، دسترسی ایده آل به حمل و نقل ترانزیتی، جاده‌ای، دریایی، ریلی و هوایی را داراست.

به گزارش پویشگران گیل:
در دیدار استاندار گیلان با نماینده ویژه وزیر امور خارجه اعلام شد دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در رشت راه اندازی می‌شود.
اسدالله عباسی در دیدار با عبدالله سهرابی، دستیار ویژه وزیر امور خارجه با تشریح قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان گیلان در توسعه روابط خارجی کشور گفت: باید از ارتباطات مؤثر با کشورهای دوست به عنوان یک فرصت ارزشمند برای رشد و تعالی بهره مند شد.
وی افزود: گیلان دروازه تجارت و اقتصاد ایران است و باید با تعامل صحیح با کشورهای همسایه شاهد پیشرفت بیشتر استان و کشور باشیم و این برنامه راهبردی در دیدارهای مختلف با سفرا و مسئولان کشورها توسط استانداری دنبال شده است.
استاندار گیلان اضافه کرد: گیلان سهم بسزایی در رشد مبادلات تجاری ایران و روسیه و دیگر کشورهای همسایه با توجه به قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال-جنوب و شرق به غرب دارد.
وی با تشریح قابلیت‌های کشاورزی، گردشگری و دریایی گیلان، اضافه کرد: گیلان با قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر با رویکرد اقتصادی، دسترسی ایده آل به حمل و نقل ترانزیتی، جاده‌ای، دریایی، ریلی و هوایی را داراست.
– نگاه دولت سیزدهم توسعه روابط با کشورهای دوست و همسایه
دستیار ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در دیدار با اشاره به جلسه استاندار گیلان و وزیر امور خارجه و لزوم تقویت فضاهای همکاری برای پررنگ کردن نقش این استان در توسعه روابط خارجه ایران در منطقه گفت: به این منظور و در جهت توسعه روابط و تعاملات گوناگون ایران با کشورهای همسایه، منطقه اوراسیا و اروپا، دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در رشت مرکز استان گیلان راه اندازی خواهد شد.
عبدالله سهرابی اظهار کرد: نگاه دولت سیزدهم توسعه روابط با کشورهای دوست و همسایه با رویکرد اقتصادی است، از این رو راه اندازی این دفتر در مرکز استان ضمن تسهیل امور در حال انجام، فعالیت‌های گیلان را برجسته‌تر و پررنگ‌تر می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.