کد خبر : 9952
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

صدور سند مالکیت بیش از ۱۸۵ هکتار از موقوفات گیلان

صدور سند مالکیت بیش از ۱۸۵ هکتار از موقوفات گیلان
هر تلاشی برای احقاق حقوق موقوفات و تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از افزایش 140 درصدی اخذ سند مالکیت رقبات موقوفات گیلان در 5 ماهه نخست امسال خبر داد.
حجت الاسلام علیزاده اعلام کرد: به همت ادارات اوقاف و ثبت اسناد گیلان برای بیش از ۱۸۵ هکتار از زمین‌های موقوفه گیلان سند مالکیت صادر شده است.
حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به صدور سند مالکیت برای یک میلیون و ۸۵۵ هزار و ۴۷۵ متر مربع از زمین های موقوفه گیلان، گفت: شناسنامه دار کردن و تثبیت مالکیت موقوفات از مهمترین برنامه‌های سازمان اوقاف است.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان اعلام کرد: برنامه ابلاغی اوقاف و امور خیریه گیلان دریافت ۶۰۰ سند مالکیت برای رقبات موقوفات استان بود که از ابتدای سال(۵ ماهه) تاکنون ۸۴۵ سند مالکیت برای رقبات گیلان دریافت شده است.
وی اظهار داشت: اوقاف گیلان در پنج ماه نخست امسال توانست در دریافت سند مالکیت موقوفات گیلان پیشرفت نزدیک به ۱۴۰ درصدی داشته باشد.
علیزاده افزود: اسناد مالکیت صادر شده برای موقوفات شهرستان‌های صومعه سرا، رودسر، آستانه اشرفیه، رشت، تالش و لنگرود است.
این مقام مسئول گفت: با توجه به تعامل بسیار خوب ادارات اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد و املاک گیلان، در آینده نزدیک شاهد صدور سند مالکیت برای رقبات دیگر در دیگر شهرستان‌ها خواهیم بود.
وی در ادامه گفت: مهمترین و ارزشمند‌ترین سند مالکیت صادر شده مربوط به موقوفه حاج حاکم میرزا نصیر رشتی به تعداد ۵۵۲ رقبه در بخش تولمات شهرستان صومعه سراست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اذعان کرد: مساحت زمین های موقوفه سند مالکیت صادر شده، ۱۳۰ هکتار معادل یک میلیون و سیصد هزارمترمربع است.
وی کاربری زمین های موقوفه حاج حاکم میرزا نصیر رشتی را مسکونی، تجاری، زراعی و باغی را اعلام کرد و گفت: ارزش ریالی این زمین‌های موقوفه ۲۶ هزار میلیارد ریال است.
علیزاده یادآور شد: نیت موقوفه حاج حاکم میرزا نصیر رشتی، اقامه عزا و ذکر مصیبت برای امام حسین (علیه السلام)، هزینه تحصیل طلاب دینی، ازدواج سادات و خیرات است.
وی همچنین از صدور ۳۷ سند مالکیت برای موقوفات آستانه اشرفیه خبر داد و گفت: مساحت موقوفات دارای سند مالکیت شده ۱۷ هزار و ۳۳۶ مترمربع است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: به همت ادارات کل اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد و املاک گیلان ۲۱۰ برگ سند مالکیت برای موقوفات شهرستان رودسر استان گیلان نیز صادر شد.
وی اضافه کرد: مساحت موقوفات دارای سند مالکیت شده رودسر ۱۶۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ارزش ریالی این اراضی موقوفه ۸۲۷ میلیارد تومان است.
علیزاده در ادامه صیانت از موقوفات را یکی از رسالت‌های اساسی سازمان اوقاف دانست و اظهار کرد: تثبیت مالکیت موقوفات در جلوگیری از موقوفه خواری بسیار موثر است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، شناسنامه دار کردن و تثبیت مالکیت موقوفات را از مهمترین برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه خواند و اظهار کرد: هر تلاشی برای احقاق حقوق موقوفات و تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.