کد خبر : 7028
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

ضرب الاجل استاندار برای ساماندهی معتادان متجاهر در گیلان

ضرب الاجل استاندار برای ساماندهی معتادان متجاهر در گیلان
استاندار گیلان بر ضرورت آموزش معتادان متجاهر در دوران بازپروری و فراهم‌سازی زمینه‌های اشتغال و توانمندسازی پس از بهبودی کامل تاکید و اضافه کرد: کمیته امداد باید خانواده‌های این افراد را تحت پوشش قرار دهد.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان پایان شهریورماه را اتمام مهلت پاکسازی و ساماندهی شهرها و روستاهای گیلان از معتادان متجاهر عنوان کرد و گفت: زمینه‌ توانمندسازی و اشتغال معتادان در دوران بازپروری باید فراهم شود.
اسدالله عباسی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان برای رفع معضل معتادان متجاهر و تقویت نظارت بر عملکرد نهادهای مختلف توسط دبیرخانه شورا تأکید کرد.
وی به وجود معتادان متجاهر در استان اشاره کرد و افزود: فرمانداران مکلف هستند با استفاده از همه ظرفیت‌ها نسبت به جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر اقدام و هزینه‌های مربوطه نیز بر اساس قانون برعهده شهرداری‌ها و بخشداری‌ها خواهد بود.
عباسی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های متولی اجرایی و خدمات‌رسان تا پایان شهریورماه فرصت دارند تا نسبت به پاکسازی و ساماندهی شهرها و روستاهای گیلان از معتادان متجاهر اقدام کنند.
استاندار گیلان استفاده از ظرفیت خیران برای تأمین برخی از هزینه‌های ناشی از این معضل اجتماعی را امری مهم و نیازمند توجه خواند و گفت: بعد از پایان مهلت اعلام شده نباید حتی یک معتاد متجاهر در سطح شهرها و روستاهای گیلان مشاهده شود.
وی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی پاکسازی را از رشت آغاز کنند و در هر مکانی که اسکان داده شدند، هزینه نگهداری و بازپروری آنها بر عهده شهرداری‌ها است.
استاندار گیلان با بیان اینکه نمی‌توان منتظر ساخت مکان‌هایی برای نگهداری از این افراد ماند، افزود: مردم گیلان از یک سو با معضل سگ‌های ولگرد مواجهند و از سوی دیگر حضور معتادان متجاهر در پارک‌ها و اماکن عمومی برای مردم ناامنی ایجاد کرده که در صورت کوتاهی درخصوص جمع آوری معتادان، آمار آنها به دوبرابر نیز افزایش پیدا می‌کند.
عباسی تاکید کرد: می‌توان از فضای مدارس و دانشگاه‌ها و اردوگاه‌های در اختیار برخی از نهادها تا احداث و تکمیل مکان‌های مناسب، برای بازپروری معتادان متجاهر به صورت موقت استفاده کرد.
وی اظهار کرد: متولیان امر باید با انجام درست وظایف محوله و تعیین سرانه و تقسیم وظایف در کنار نیروی انتظامی، گیلان را از وجود معتادان متجاهر پاکسازی کنند.
استاندار گیلان بر ضرورت آموزش معتادان متجاهر در دوران بازپروری و فراهم‌سازی زمینه‌های اشتغال و توانمندسازی پس از بهبودی کامل تاکید و اضافه کرد: کمیته امداد باید خانواده‌های این افراد را تحت پوشش قرار دهد.
به گزارش ایرنا، این دسته از معتادان بر اساس قانون مبارزه با مواد مخدر به شکل اجباری به مراکز درمان، بازتوانی و کاهش آسیب اعتیاد برای ترک کردن برده می‌شوند. طبق ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر معتادان به مواد مخدر و روان گردان مذکور در دو ماده (۴) و (۸) فاقد گواهی موضوع ماده (۱۵) و متجاهر به اعتیاد، با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا سه ماه در مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.