کد خبر : 14402
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

معصومه نیک‌کار

مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل تا ۱۵ تیرماه

مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل تا ۱۵ تیرماه
مودیان محترم جهت ارائه اظهارنامه مالیاتی یا ارسال فرم مذکور باید به سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی به آدرس my.tax.gov.ir مراجعه نمایند.

به گزارش پویشگران گیل:
رضا برهانی‌نیا مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان از تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل برای عملکرد سال ۱۴۰۰ با اخذ مجوزهای قانونی‌خبر داد.
به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان گیلان برهانی نیا گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده با اصناف و فعالان اقتصادی، صاحبان مشاغل تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند اظهارنامه های مالیاتی خود برای عملکرد سال ۱۴۰۰ را ارائه نمایند.
مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان با اشاره تسهیلات ویژه برای مودیانی که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال ۱۴۰۰ از ۴۸ میلیارد ریال بیشتر نباشد گفت: این دسته از مودیان میتوانند با تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم ضمن بهره مند شدن از تسهیلات و تخفیفات ویژه، مالیات عملکرد سال ۱۴۰۰ خود را قطعی‌نموده و بصورت نقد یا اقساط پرداخت نمایند.
وی افزود: مودیان محترم جهت ارائه اظهارنامه مالیاتی یا ارسال فرم مذکور باید به سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی به آدرس my.tax.gov.ir مراجعه نمایند.
برهانی نیا با اشاره به جلسات متعدد برگزار شده با اصناف، اتحادیه ها و نظام‌های صنفی استان تاکید کرد: تعامل خوبی طی این مدت در استان بین فعالان اقتصادی و ادارات امور مالیاتی برقرار بوده و افراد هر کجا دچار ابهام یا مشکلی بودند می‌توانند با مراجعه به اتحادیه ها و مجامع صنفی و تماس با سامانه ارتباط مردمی اداره کل به شماره ۱۵۲۶ مسائل خود را مطرح کنند تا نسبت به رفع دغدغه ایشان اقدام شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان ضمن اشاره به انتقال نظام مالیات ستانی کشور از شیوه سنتی به هوشمند افزود: در این دوره انتقالی حداکثر تعامل را با فعالان اقتصادی داشته ایم و در بررسی تراکنش‌های دستگاه‌های کارتخوان نیز تمام تلاش ما معطوف به این خواهد بود که در حق مودیان اجحافی صورت نگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.