کد خبر : 6989
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۰۷

استفاده از ظرفیت بنادر بزرگترین پشتوانه اقتصادی است

استفاده از ظرفیت بنادر بزرگترین پشتوانه اقتصادی است
باید کار جهادی بکنیم و خصوصا در این برهه از زمان پشت میز‌نشینی و جابجایی نامه‌ها هیچ کمکی به اقتصاد کشور و استان نمی کند.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ظرفیت بنادر گیلان را ویژه و استثنایی توصیف کرد و گفت: استفاده از ظرفین بنادر کشور می‌تواند بزرگترین پشتیبان اقتصادی باشد.
محمدرضا اله‌یار در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان،بندرانزلی را جزو قدیمی‌ترین بنادر کشور در اقتصاد و تجارت نقش آفرینی توصیف کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم فعال‌سازی اقتصاد دریاپایه است و در این مسیر گام های مهمی برداشته است.
وی با اشاره به سه بندر تجاری در گیلان گفت: باید از این ظرفیت بسیار عظیم تجارت دریایی گیلان بهره برد و این مهم جز با تلاش و برنامه ریزی میسر نخواهد بود.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی به ویژگی سواحل گیلان برای تجارت دریایی و دریانوردی اشاره کرد و ادامه داد: سواحل گیلان نسبت به مازندران از تخریب کمتری برخوردار است که نیاز است بهره وری بیشتری از آن بشود و نیازمند برنامه زیری مناسبی است.
اله یار توسعه ناوگان دریایی را نیز یک ضرورت عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از کشتی‌های رورو در خزر که می‌تواند اقتصاد دریا محور را توسعه ببخشد امروز برای رشد تجارت دریایی استان لازم است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان نیز در این مراسم کار جهادی را لازمه بهره وری از ظرفیت تجاری استان عنوان نمود و گفت: باید کار جهادی بکنیم و خصوصا در این برهه از زمان پشت میز‌نشینی و جابجایی نامه‌ها هیچ کمکی به اقتصاد کشور و استان نمی کند.
حسن یونسی خمسی تحول را در گروه استفاده حداکثری از نیروی انسانی دانست و افزود: تحولات منطقه هم می‌تواند در ارتقای تجارت دریایی کمک بزرگی به ما کند و باید با حرکت جهادی بندر را به جایگاه اصلی آن برگردانیم.
وی ارتقای ایمنی دریایی و بندری را اولویت کاری خود عنوان کردو افزود: برنامه ویژه ای برای ارتقای ایمنی دریایی و بندری داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.