کد خبر : 6479
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

ساخت مستند ۹ شخصیت بارز گیلان به فیلمسازان محول شد

ساخت مستند ۹ شخصیت بارز گیلان به فیلمسازان محول شد
خانواده شهید ابوالحسن کریمی و خانواده شهید عشوری دیگر شخصیت های بارزی هستند که قرار است مستند آنان تولید شود.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: مفاخر استان بخشی از اصالت و داشته های معنوی این سرزمین محسوب می شوند ؛لذا ساخت و تولید مستند ۹ شخصیت بارز استان در شاخه های متعدد به ۹ فیلمساز منتخب محول شده است.
سید امیر مصباح روز پنجشنبه در جلسه معارفه فیلمسازان منتخب دومین جشنواره فیلم مستند میراث ناملموس گیلان افزود: در جریان برگزاری این جشنواره ۴۸ فیلمساز حضور یافتند که با معیارهای در نظر گرفته ۹ فیلمساز انتخاب و بناست تا زندگی مفاخر سرزمینشان را که در صدر آنان میرزا کوچک خان جنگلی قرار دارد را برای نسل نو ماندگار کنند.
وی اظهار داشت : “ م.موید” شاعر پیشکسوت ، حبیب پور سیفی پیشکسوت تئاتر ،پدر شهید اتقیاء، خدیجه رزداری بانوی نی نواز گیلانی، “تیمور گورگین” شاعر و ترانه‌سرا، محمد تقی پور احمد جکتاجی محقق و پژوهشگر ، خانواده شهید ابوالحسن کریمی و خانواده شهید عشوری دیگر شخصیت های بارزی هستند که قرار است مستند آنان تولید شود.
معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ابوذر باقر سلیمی ،علیرضا کارگر قوی بازو،مصطفی فرد،حجت جو دوست،مهدی کوه کن،مصطفی عاشوری ،محمد رضا میرفتوحی ،فرشته توکلی و علیرضا شانه چیان ۹ فیلمساز منتخب هستند که مستند های یادشده را تولید می کنند.
مصباح افزود: میراث ناملموس رویه، نمادها، دانش و مهارت، ابزار و اشیا، آثار هنری و مکان‌های مرتبط با آنها، جوامع و افراد است که متأسفانه به دلیل بی توجهی در سال‌های گذشته تعدادی از آنها نابود و یا در مسیر نابودی قرار دارند ؛لذا این اداره کل با همکاری موسسه چند منظوره اکسون در تلاش است تا داشته های های هویتی و آئینی سرزمینشان را از نگاه هنر ماندگار کنند.
نخستین جشنواره مستند میراث ناملموس دو سال گذشته به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و موسسه چند منظوره اکسون با تاکید بر حرف و مهارت ها برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.