کد خبر : 6513
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

ارائه کودهای یارانه‌ای به کشاورزان گیلان ادامه خواهد داشت

ارائه کودهای یارانه‌ای به کشاورزان گیلان ادامه خواهد داشت
تنها کودهای کشاورزی شامل فسفاته و پتاسه برای شالیکاران یارانه ای بوده و سموم کشاورزی مشمول یارانه نمی‌شود.

به گزارش پویشگران گیل:
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کودهای یارانه ای بر اساس میزان سطح کشت به کشاورزان نعلق می‌گیرد، گفت: کشاورزان در صورت تغییر اطلاعات مزارع تحت مالکیت خود می توانند با مراجعه به سامانه جامع “پهنه‌بندی داده‌های کشاورزی” اطلاعات را به روز کنند.
صالح محمدی فزود: کشاورزان برای دریافت کودهای یارانه ای باید اطلاعات مزارع آنان در سامانه یاد شده موجود باشد؛ ضمن اینکه به روز کردن اطلاعات به لحاظ سطح مالکیت اراضی اهمیت دارد.
وی اظهار داشت: بر این اساس مراکز توزیع نهاده های کشاورزی برای توزیع کودهای یارانه‌ای شامل “فسفاته و پتاسه” در گیلان مجاز به تحویل این کودها خارج از سامانه پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی نیستند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان داشت: کودهای یارانه ای بر اساس سطح زیرکشت “اطلاعات ثبت شده در سامانه پهنه بندی” طبق دستورالعمل فنی کشاورزی و پشتوانه علمی و تحقیقاتی به کشاورز تعلق میگیرد.
وی با اشاره به افزایش پنج تا هفت برابری قیمت کودهای کشاورزی در سال گذشته افزود: در ٢ ماه گذشته قیمت کودها تا ۴۵ درصد کاهش یافت به طوری که کودها با قیمت ۵۰۰ و ۵۵۰ هزار تومان پارسال، به ۴۵ درصد کاهش یافت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به اهمیت کودهای فسفاته و پتاسه در اراضی شالیزاری اظهار داشت: این کودها مهم بوده و گیاه را قوی می‌کند.
به گفته محمدی، تنها کودهای کشاورزی شامل فسفاته و پتاسه برای شالیکاران یارانه ای بوده و سموم کشاورزی مشمول یارانه نمی‌شود.
گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌ است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.