کد خبر : 7201
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهوری برای ساماندهی پسماند گیلان

اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهوری برای ساماندهی پسماند گیلان
وزیر کشور نیز پیگیری‌های مستمری در این باره دارد و جدیت داریم که با شیوه و رویکردی جدید، مسئله زباله در سراوان ساماندهی شود.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان از اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهوری برای ساماندهی پسماند استان خبر داد و گفت: مصمم هستیم تا پسماند سراوان با رویکرد جدید ساماندهی شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان اسدالله عباسی روز پنجشنبه در جریان بازدید میدانی از عملیات بهسازی، تسطیح، پوشاندن و کنترل شیرابه مخزن زباله سراوان مدیریت پسماند را از وظایف شهرداری‌ها عنوان و ثبات مدیریتی در شهرداری رشت را از مولفه های مهم در ساماندهی وضعیت منطقه سراوان بیان کرد.
وی با بیان اینکه ساماندهی مسئله پسماند سراوان تعطیل بردار نیست، گفت: بر این اراده و اهتمام هستیم که منطقه سرسبز سراوان، با به کار گرفتن همه ابزارها و امکانات، به طبیعت بازگردد.
عباسی با اشاره به اختصاص اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری به گیلان ادامه داد: پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت مصوب شده که یکصد میلیارد تومان تخصیص یافته است.
استاندار گیلان اعتبار تخصیص یافته قبلی در بخش زباله سوز را یادآور شد و گفت: هنوز به تعهدات این بخش به طور کامل عمل نشده که مقرر شد بازنگری لازم در این خصوص صورت گیرد.
عباسی نظارت شهرداری رشت و سازمان شهرداری‌ها در انجام تعهدات یادشده را مورد تأکید قرار داد.
استاندار گیلان با اشاره به رنج‌ها و آسیب‌های وارد شده به مردم طی ۳۸ سال‌ گذشته و قدردانی از صبوری و شکیبایی آنان افزود: به بار آمدن شرایط کنونی، ناشی از بی اهمیتی مسئولان وقت بوده که به هیچ وجه، حق مردم استان و منطقه نبوده است.
وی با اشاره به تأکیدات رئیس جمهوری درباره ساماندهی این وضعیت، گفت: وزیر کشور نیز پیگیری‌های مستمری در این باره دارد و جدیت داریم که با شیوه و رویکردی جدید، مسئله زباله در سراوان ساماندهی شود.
عباسی تعامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای اختصاص اعتبارات لازم را یادآور شد و تداوم حمایت ها و توجهات ملی به پسماند استان های شمالی به ویژه زباله گیلان را از انتظارات خود عنوان کرد.
وی حضور پر شمار گردشگران در گیلان را یکی از عوامل تولید دو برابری پسماند ذکر و خاطرنشان کرد: مسئله باید در گستره ای ملی و فراتر از رشت و گیلان دیده شود ضمن آنکه پهنه‌های دیگری از استان هم با مسئله زباله درگیر هستند.
عباسی با بیان اینکه از هیچ حمایت و کوششی دریغ نخواهیم کرد، جشن پایان معضل ۳۸ ساله پسماند سراوان تا پایان سال ۱۴۰۱ را از خواسته‌های خود از شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت ذکر کرد.
در جریان این بازدید آقازاده از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، برخی مدیران ستادی استانداری، فرماندار، شهردار و شماری از اعضای شورای اسلامی شهر نیز حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.