کد خبر : 6551
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

۴۰ نقطه خطرآفرین در ساحل آستارا شناسایی شد

۴۰ نقطه خطرآفرین در ساحل آستارا شناسایی شد
میزان وجه ورودی طرح‌های سالم سازی دریا در ستاد تنظیم بازار بررسی و تصویب خواهد شد و هیات نجات غریق با همکاری اداره ورزش و جوانان، از هم اکنون نسبت به تامین ناجیان غرق آموزش دیده و عقد قرارداد با شهرداری ها اقدام کند.

به گزارش پویشگران گیل:
رییس هیات شنا آستارا از شناسایی ۲۰ منطقه با ۴۰ نقطه خطرآفرین در آب‌های ساحلی دریای خزر محدوده ساحل این شهرستان خبر داد.
حسین انزابی روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل در فرمانداری آستارا گفت: امکان تامین ناجیان غریق آموزش دیده تا ۹۰ نفر برای پوشش نقاط خطرآفرین و طرح‌های سالم‌سازی دریا را داریم اما حقوق این افراد باید تامین شود.
وی افزود: در سال‌های گذشته هر زمان شمار ناجیان غریق در نوار ساحلی بیشتر بوده،با فوریت به نجات شناگران اقدام شده و کسی غرق نشده است اما زمانی که به علت مشکلات مالی، حضور ناجیان غریق در ساحل کم شده، آمار غریق افزایش یافته است.
وی ادامه داد: طبق سال‌های گذشته به تعیین محدوده شنا در داخل طرح‌های سالم سازی دریا اقدام و برای تامین محل‌های استقرار و قایق جت اسکی ویژه ناجیان غریق تلاش می کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا نیز در این جلسه با اشاره به تعطیلات عید فطر و احتمال استفاده مسافران و گردشگران از نوار ساحلی این شهرستان، آمادگی شهرداران برای مدیریت طرح‌های سالم سازی دریا و تفریحات دریایی را خواستار شد.
حسن آدمیت گفت: میزان وجه ورودی طرح‌های سالم سازی دریا در ستاد تنظیم بازار بررسی و تصویب خواهد شد و هیات نجات غریق با همکاری اداره ورزش و جوانان، از هم اکنون نسبت به تامین ناجیان غرق آموزش دیده و عقد قرارداد با شهرداری ها اقدام کند.
وی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خواست برای تهیه برنامه های فرهنگی، هنری متناسب با آموزه های دینی و اعتقادی جهت اجرا در طرح‌های سالمسازی دریا و استفاده مسافران و گردشگران اقدام کند.
در ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر در شهرهای ساحلی آستارا و لوندویل، سه طرح سالمسازی دریا جهت شنا، قایق سواری و تفریحات دریایی مسافران و گردشگران ایجاد شده است.
شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و حاشیه دریای خزر واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.