کد خبر : 12020
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

فرماندار: ۳۱ درصد مردم آستارا نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

فرماندار: ۳۱ درصد مردم آستارا نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند
۱۸ بیمار کرونایی در طول پیک ششم کرونا در این شهرستان فوت کردند که ۱۵ نفر از آنها واکسن کرونا دریافت نکرده بودند و با همکاری بسیج و سپاه آماده برگزاری رزمایش با هدف ترغیب مردم برای واکسیناسیون هستیم.

به گزارش پویشگران گیل:
فرماندار آستارا گفت: ۳۱ درصد مردم این شهرستان به تعداد ۲۴ هزار و ۸۹۰ نفر نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند و برای مقابله با این ویروس باید افراد باقیمانده هر چه سریعتر نسبت به تزریق دز سوم اقدام کنند.
عنایت رضایی پور روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری آستارا افزود: تاثیرات واکسن امروز بر کسی پوشیده نیست و از همه مردم شهرستان برای دریافت نوبت های واکسن خود دعوت می کنیم تا بتوانیم آسیب های ناشی از کرونا را در سطح جامعه کاهش داده و سلامت عمومی مردم را شاهد باشیم.
وی اظهار کرد: شهرستان آستارا در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و با توجه به کاهش آمار بستری ها، تداوم این امر نیازمند همکاری تمامی مردم و دستگاه های اجرایی برای بهبود شرایط است.
وی بیان کرد: تزریق واکسن اصناف و پرسنل دستگاه های اجرایی ضرورت دارد و تمامی اقشاری که به طور مستقیم با مردم ارتباط داشته و خدمات ارائه می دهند موظف و مکلف به تزریق نوبت سوم واکسن خود هستند.
فرماندار آستارا گفت: با توجه به آغاز آموزش های حضوری در مدارس و مراکز آموزشی، رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید با حداکثر نظارت ها انجام شود و از ایام تعطیلات نوروز تاکنون نیز ۳۶ بازرس از سوی فرمانداری بازدید مداوم را از اصناف و مراکز ارائه خدمات انجام می دهند و اقدامات نظارتی به طور مداوم ادامه دارد.
رضایی پور بیان کرد: بخشداران و دهیاران نیز برای تزریق واکسن در سطح روستاها اقدامات عملی را در دستور کار قرار بدهند تا در بخش مرکزی و لوندویل نیز به موازات شهر، آمار تزریق نوبت سوم واکسن کرونا به میزان مناسبی برسد.
وی ادامه داد: با آغاز تعطیلات نوروزی ۲۵۵ بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان آستارا انجام شده است و به ۱۹ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی تذکرات لازم ارائه شد.
فرید بصیری مقدم مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا هم گفت: ۱۸ بیمار کرونایی در طول پیک ششم کرونا در این شهرستان فوت کردند که ۱۵ نفر از آنها واکسن کرونا دریافت نکرده بودند و با همکاری بسیج و سپاه آماده برگزاری رزمایش با هدف ترغیب مردم برای واکسیناسیون هستیم.
سرهنگ بهزاد قنبری فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز در این جلسه از تداوم اجرای طرح شهید سردار سلیمانی برای مقابله با کرونا خبر داد و زرد شدن وضعیت کرونایی شهرستان را حاصل تلاش و همکاری شبکه بهداشت، سپاه، رسانه ها و مردم اعلام کرد.
شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.