کد خبر : 13844
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

معصومه نیک‌کار

حذف کامل نسخه نویسی کاغذی پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی گیلان

حذف کامل نسخه نویسی کاغذی پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی گیلان
بیمارستان ۶۴ تختخوابی تامین اجتماعی کومله لنگرود مزین به نام شهید املاکی هم اکنون در حال تجهیز و جذب نیروهای انسانی از طریق آزمون است که به زودی راه اندازی می شود.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان گفت: هم اکنون ١٠٠ درصد پزشکان و مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد نسخنه نویسی الکترونیکی را صادر کردند.
حسین ابراهیمی افزود: سال گذشته یک میلیون و ١٠٠ هزار نسخه الکترونیک در مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گیلان صادر شد.
وی همچنین به پرداخت هزینه درمان از طریق واحد خسارت متفرقه برای بیمه شدگانی که در بیمارستان های غیرطرف قرارداد ( بیمارستان بیرون استان) بستری شده اند اشاره کرد و گفت: پارسال بیش از ١٧ هزار سند از طریق کارگزاری های سازمان پذیرش شده اند که بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان هزینه در این بخش پرداخت شده است.
ارایه خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی به ٢ روش درمان مستقیم و غیرمستقیم از طریق مراکز طرف قرارداد با مدیریت استان انجام می شود.
وی اظهار داشت: بیمارستان ٢٠٠ تختخوابی حضرت رسول اکرم (ص) رشت، پلی کلینیک شماره یک رشت، پلی کلینیک تخصصی انزلی (دریا)، مراکز درمانی شماره ٢ رشت، آستارا، تالش، لاهیجان، لنگرود، رودسر، چهار درمانگاه عمومی در فومن، اسالم، لوشان، آستانه اشرفیه و یک کلینیک مستقل دندانپزشکی در رشت از مراکز مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان در ارایه درمان مستقیم است.
در طرح نسخه نویسی الکترونیک بیمه شدگان تامین اجتماعی با مراجعه به پزشکان و مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد با ارایه کارت ملی ( به جای دفترچه درمانی) و استحقاق سنجی توسط مراکز طرف قرارداد خدمات دریافت می کنند.
طرح تسهیل ارایه خدمات تخصصی به بیمه شدگان مناطق محروم
مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان همچنین در ادامه با اشاره به طرح ابتکاری در تسهیل خدمات تخصصی به بیمه شدگان مناطق محروم و دور از مرکز گفت: این طرح هم اکنون در شهر لوشان، آستارا و رودسر انجام شده است.
به گفته ابراهیمی در اجرای این طرح پزشکان متخصص و فوق تخصص با اطلاع رسانی قبلی و از طریق نظام ارجاع داخلی به مراکز درمانی دور از مرکز با دارو و تجهیزات مورد نیاز به محل مراجعه و بیماران نیازمند را ویزیت می کنند.
وی با بیان اینکه توسعه فضاهای فیزیکی مراکز درمانی ملکی یکی از اولویت های مهم مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان است، افزود: بیمارستان ۶۴ تختخوابی تامین اجتماعی کومله لنگرود مزین به نام شهید املاکی هم اکنون در حال تجهیز و جذب نیروهای انسانی از طریق آزمون است که به زودی راه اندازی می شود.
بیش از یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر در استان گیلان تحت پوشش درمانی و بهداشتی سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.
در حال حاضر حدود ۶۰۰ پزشک عمومی، بیش از ۴۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص، ١٠٠ دندانپزشک، بیش از ۴۰۰ داروخانه، افزون بر ۵۰۰ مرکز پارا کلینیک (از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی) ، نزدیک به ٩٠ درمانگاه و ۳۴ بیمارستان طرف قرارداد مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان فعالیت می کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.