کد خبر : 9749
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

کلاس‌‎های درس گیلان مهیای یک دل سیر آموختن

کلاس‌‎های درس گیلان مهیای یک دل سیر آموختن
بازگشایی مدارس و تشکیل کلاس‌های حضوری از تاکیدات رییس جمهوری است و پس از تعطیلات نوروزی باید شاهد حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس باشیم.

به گزارش پویشگران گیل:
با کاهش روز افزون شمار مبتلایان به کرونا و عقب نشینی آماری این ویروس، مدارس گیلان زیر چتر رعایت پروتکل‌های بهداشتی چشم به راه حضور شورآفرین تمام دانش‌آموزان بعد از تعطیلات نوروز برای به پایان رساندن ماههای باقیمانده سال تحصیلی ۱۴۰۱ _ ۱۴۰۰ هستند.
کرونا با ظهور خود از اسفندماه سال ٩٨ تاکنون، همه فعالیت ها و مهمتر از همه آموزش دانش آموزان را تحت تاثیر قرار داد، اگر چه در این مدت تدریس آینده سازان کشور با تلاش معلمان به صورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی صورت گرفت اما بعد از این مدت همه به این مهم پی برده ایم که شیوه مجازی نمی تواند جای حضور دانش آموزان در کلاس درس را بگیرد.
مدارس گیلان همانند کشور از بیش از سه ماه آخر سال تحصیلی ٩٩_ ٩٨ و سال تحصیلی ۱۴۰۰_ ٩٩ نعطیل شد و تدریس دانش آموزان از طریق فضای مجازی انجام گرفت اما با آرام شدن وضعیت کرونا واحدهای آموزشی در این استان در ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۱ _ ۱۴۰۰ در مناطق روستایی و عشایری با جمعیت دانش آموزی کم فعال شد و سپس از آبان ماه به صورت تدریجی بازگشایی صورت گرفت و فعالیت آموزشی در واحدهای آموزشی با گروه بندی دانش آموزان با (آموزش حضوری و غیرحضوری ) جریان یافت.
البته بسباری از خانواده ها فرزندانشان را به مدرسه نفرستادند و اغلب کلاس ها بدون دانش آموز یا با تعدادی انگشت شمار مواجه شد، اما دی ماه امتحانات دوره اول و دوم متوسطه در استان گیلان به صورت حضوری برگزار شد البته حضور دانش آموزان برای دریافت نمره اجباری بود منتها در صورت بیماری و موجه کردن غیبت مشکلی نبود، در این میان نیز برخی در امتحانات ترم اول بنا به دلایل مختلف حضور نیافتند.
البته با ورود ویروس امیکرون از اواخر دی ماه با قرمز شدن کرونای گیلان بیش از یک ماه مدارس استان گیلان کامل تعطیل شد، به این ترتیب ۶ ماه از سال تحصیلی فعلی به همین روش گذشت، اما کارشناسان تعلیم و تربیت معتقدند که ادامه این روش به ضرر دانش آموزان است، هر چند در این مدت بسیاری به دلیل مشکلات آموزش غیرحضوری با افت تحصیلی مواجه شده اند که جبران آن کار سختی است.
بر اساس مصوبه شنبه گذشته ستاد ملی کرونا، آموزش دانش آموزان بعد از تعطیلات نوروز از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ به صورت حضوری است موضوع مهمی که همکاری خانواده ها برای رهایی فرزندان شان از آموزش مجازی و حضور با علاقه دانش آموزان در مدارس را می طلبد.
خانواده ها توجه کنند که از سرگیری آموزش چهره به چهره یک ضرورت برای کاهش آسیب پذیری دانش آموزان است، ارتباط عاطفی و انسانی دانش آموزان با همسالانشان در مدارس و معلمان به فرآیند تدریس و یادگیری کمک می کند بنابراین توجه به این نکات وظیفه اولیاء را در قبال فرزندانشان برای یاری کردن آنان برای حضور در مدارس سنگین تر می کند.
مدارس پس از تعطیلات باید برای کلاس حضوری آماده شوند
استاندار گیلان نیز شنبه گذشته در جلسه ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا بیان داشت: مدارس پس از تعطیلات باید برای کلاس حضوری آماده شوند.
اسدالله عباسی اظهار داشت: بازگشایی مدارس و تشکیل کلاس‌های حضوری از تاکیدات رییس جمهوری است و پس از تعطیلات نوروزی باید شاهد حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس باشیم.
وی با اشاره به افت تحصیلی دانش آموزان طی ٢ سال اخیر گفت: باید جلسات شورای آموزش و پرورش در تمامی شهرستان ها با قید فوریت برگزار و معلمان هم برای حضور در کلاس های درس با توان مضاعف فراخوان شوند.
نماینده عالی دولت در استان گیلان تاکید کرد: صدا و سیما و رسانه‌ها نسبت به ترغیب خانواده‌ها برای حضور فرزندان‌شان در کلاس‌های درس، محتوایی موثر ارائه دهند و نیز بازگشایی مدارس همچون آغاز سال تحصیلی همراه با شور و نشاط باشد.
شرایط برای حضور دانش آموزان در مدارس فراهم است
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت:بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد استانی در گیلان و تاکید استاندار مقرر شد که بعد از تعطیلات نوروز آموزش را به صورت حضوری دنبال کنیم.
محمد فائزی با بیان اینکه شرایط برای این کار بزرگ در استان گیلان فراهم است، اظهار داشت: ۱۰۰ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال نوبت اول و ۹۳ درصد از این گروه سنی مرحله دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
وی افزود: ۹۶ درصد فرهنگیان دز اول و ۸۵ درصد آنان مرحله دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که به این ترتیب آمارهای واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان در استان گیلان قابل قبول است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: هماهنگی‌های لازم با ادارات آموزش و پرورش انجام گرفته و جلساتی با روسای این ادارات برگزار شده است.
وی اظهار داشت: اطمینان داریم که با این وضعیت باثبات به همراه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند نگرانی را در خانواده‌ها برطرف کند.
بازدیدهای مستمر از مدارس
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: بازرسان بهداشت محیط بر اماکن به ویژه مدارس نظارت داشته و بازدیدهای مستمر به صورت انفرادی و تیمی انجام می شود.
دکتر فردین مهرابیان افزود: در جریان این بازدیدها در صورت نیاز توصیه های بهداشتی لازم ارایه می شود و در صورت عدم مراعات پروتکل ها اخطار داده خواهد شد.
بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های رودبار، فومن، املش، لاهیجان، بندرانزلی، سیاهکل، آستارا، تالش، شفت، ماسال، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، رضوانشهر، لنگرود و رودسر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و تنها شهرستان صومعه سرا نارنجی است.
بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۴۸ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان‌های گیلان بستری بوده که ۴۱ نفر بدحال هستند.
استان گیلان دارای افزون بر ٣٧٢ هزار دانش آموز است.

 

 

ایرنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.