کد خبر : 8778
تاریخ انتشار : شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۲۲

مدیرکل شیلات گیلان: تمدید مهلت فصل صید تا ۲۰ فروردین

مدیرکل شیلات گیلان: تمدید مهلت فصل صید تا ۲۰ فروردین
انتظار می‌رود با تمدید مهلت فصل صید شاهد افزایش میزان صید ماهیان استخوانی باشیم.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به تمدید مهلت فصل صید ماهیان استخوانی تا ۲۰ فروردین ماه، گفت: تاکنون بیش از هزار و ۳۴۱ تن انواع ماهیان استخوانی صید شده است.
حمیدرضا تقی نصیری با اشاره به اینکه فصل صید ماهیان استخوانی هر ساله از ۲۰ مهر آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به زیاد بودن روزهایی که شرایط جوی نامناسب داشته زیاد بوده لذا تصمیم گرفته شد این مهلت پنج روز دیگر تمدید و تا ۲۰ فروردین ماه ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه تاکنون از ابتدای فصل صید هزار و ۳۴۱ تن انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان در سواحل استان گیلان صید شده است، گفت: ماهی سفید با ۷۰۱ تن معادل ۵۲ درصد بیشترین میزان صید را داشته است.
مدیر کل شیلات گیلان در ادامه با اشاره به ارزش اقتصادی ماهی‌ها صید شده از خزر، افزود: این میزان ماهی صید شده هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال درآمد نصیب صیادان کرده است.
وی با بیان اینکه امسال با افزایش یک درصدی صید ماهیان استخوانی از خزر رو به رو هستیم، ادامه داد: انتظار می‌رود با تمدید مهلت فصل صید شاهد افزایش میزان صید ماهیان استخوانی باشیم.
تقی نصیری با اشاره به فعالیت چهار هزار صیاد از ۴۷ شرکت صید پره، گفت: در این مدت به غیر از ماهی سفید ۵۹۸ تن معادل ۴۵ درصد ماهی کفال، و ۴۲ تن معادل ۳ درصد دیگر انواع ماهیان نظیر کپور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.