کد خبر : 12064
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶

مسمومیت ۱۳ نفر با گاز کلر استخر خانگی در بندرانزلی

مسمومیت ۱۳ نفر با گاز کلر استخر خانگی در بندرانزلی
با ورود مسافران به شهر انزلی کسانی که دارای علائم کووید هستند از ماسک استفاده کنند و از حضور در جمع های خانوادگی بپرهیزند.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی گفت: مسمومیت با گاز کلر استخر خانگی در بندرانزلی ۱۳ نفر از اعضای یک خانواده مسافر اهل همدان را راهی بیمارستان کرد.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی شب پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این حادثه که بعلت مسمومیت با گاز کلر استخر خانگی روی داد، تیم های اورژانس از انزلی و غازیان به محل حادثه اعزام شدند و مسمومین را با مشکلات تنفسی به بیمارستان انزلی انتقال دادند.
مرتضی فلاح کرکان ادامه داد: اعضای این خانواده در اورژانس بیمارستان بصورت بستری تحت نظر، درمان سرپایی و دریافت دارو با حال عمومی مساعد از بیمارستان انزلی مرخص شدند.
وی از مسافرانی که به شهر انزلی سفر می‌کنند خواست تا با پرهیز از رفتارهای پرخطری مانند نزاع و درگیری، گفت: مسافران در رانندگی جانب احتیاط را رعایت کنند تا به این صورت از بروز تصادفات جاده ای جلوگیری شود و در زمان اسب سواری در سواحل مراقب باشند.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید و خاطرنشان کرد: با ورود مسافران به شهر انزلی کسانی که دارای علائم کووید هستند از ماسک استفاده کنند و از حضور در جمع های خانوادگی بپرهیزند.
کلر یک ماده شیمیایی است که رشد باکتری در آب را مهار می‌کند. این ماده برای ضد عفونی کردن استخرهای شنا و آب آشامیدنی،دفع فاضلاب و زباله های صنعتی استفاده می‌شود. کلر یک ماده فعال در محصولات تمیز کننده نیز می‌باشد. با توجه به موارد کاربرد این ماده می توان گفت که دسترسی انسان به آن ساده است و مسمومیت با کلر نیز قابل پیش بینی است.
مسمومیت با کلر می تواند هنگامی رخ دهد که فرد کلر را لمس کرده، بلعیده یا در معرض آن قرار می گیرید. کلر با آب خارج از بدن واکنش نشان می دهد و در سطوح مخاطی داخل بدن از جمله آب موجود در دستگاه گوارش، باعث تولید اسید هیدروکلریک و هیپوکلرو اسید می‌شود. هر دو این مواد می‌توانند برای انسان بسیار سمی باشند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.