کد خبر : 8121
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷

با برهم زنندگان آرامش عمومی در سواحل انزلی برخورد می‌شود

با برهم زنندگان آرامش عمومی در سواحل انزلی برخورد می‌شود
در آتش سوزی‌های اخیر اگر دهیاران مناطق مذکور اطلاع‌رسانی به موقع داشتند می‌توانستیم از ورود خسارت بیشتر به عرصه‌های ملی و تالابی جلوگیری کنیم. دهیاران بعنوان نمایندگان عالی دولت در روستاها می‌بایست اطلاع‌رسانی به موقع داشته باشند.

به گزارش پویشگران گیل:
دادستان انزلی از برخورد با افرادی که در سواحل در نظم عمومی اختلال ایجاد کنند خبر داد و گفت: با افرادی که در سواحل با اتومبیل در نظم عمومی اختلال ایجاد کنند و آرامش و آسایش مردم را در تعطیلات نوروز به تلخکامی تبدیل کنند، برخورد می‌شود.
اکبر سبحانی عصر روز شنبه در جلسه با دهیاران شهرستان بندرانزلی اظهار داشت: آزادسازی حریم ۶۰ متر نوارساحلی به این معنا نیست که ورود و خروج خودرو به سواحل آزاد است و خودرو می تواند با سرعت غیرمجاز در سواحل حرکت کند.
وی با اشاره به اینکه طی چند ماه اخیر به علت تردد با سرعت غیرمجاز در سواحل صدماتی در این زمینه اتفاق افتاد، تاکید کرد: براساس ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی هرکس با ایجاد حرکات غیر متعارف در هرنقطه از مکان عمومی در نظم عمومی اختلال ایجاد کند مجازات حبس و شلاق برای او در نظر گرفته می‌شود.
دادستان انزلی در ادامه افزود: با توجه به شروع سال جدید، دهیاران باید جهت نظارت بر حسن اجرای قوانین با دستگاه‌های متولی برای ایجاد نظم و امنیت ، جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و تصرفات غیرقانونی همکاری داشته باشند.
سبحانی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از سودجویی افراد فرصت طلب، دهیاران باید با شرح وظایف خود آشنا شده و برای اعلام جرم با نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند و به موجب ماده ۶۹ قانون دهیاری‌ها هر یک از دهیاران اگر این وظایف را انجام ندهند از مصادیق بارز ترک فعل محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد:دهیاران باید هرگونه اتفاقی که در حوزه استحفاظی آنها اعم از تغییر کاربری، قطع درختان جنگلی و تصرفات اراضی ملی رخ می دهد را به نیروی انتظامی و دستگاه‌های متولی گزارش دهن .
رییس اداره محیط زیست شهرستان بندرانزلی نیز در این جلسه دهیاران را بازوان قوی ادارات دانست و اظهار داشت:تبصره یک ماده ۱۰ قانون دهیاری‌ها به بهبود وضعیت محیط زیست اشاره دارد و این ماده شامل جلوگیری از تخریب محیط زیست و رهاسازی فاضلاب و ریختن زباله است.
سیدفرشید فلاح اظهار داشت:در آتش سوزی‌های اخیر اگر دهیاران مناطق مذکور اطلاع‌رسانی به موقع داشتند می‌توانستیم از ورود خسارت بیشتر به عرصه‌های ملی و تالابی جلوگیری کنیم. دهیاران بعنوان نمایندگان عالی دولت در روستاها می‌بایست اطلاع‌رسانی به موقع داشته باشند.
رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بندرانزلی نیز گفت:هرگونه ساخت و ساز در تعطیلات نوروز باید متوقف و به بعد از تعطیلات موکول شود.
رضا نوربخش تصریح کرد:رویکرد ما در شهرستان بندرانزلی پیشگیری از وقوع جرم است لذا در همان مراحل اولیه باید این اطلاع رسانی صورت گیرد. همچنین دهیاران هرگونه کم فروشی ، عدم رعایت ساعت کار و آرد فروشی نانوایان را به ما اطلاع دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.