کد خبر : 8296
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۵۲

رشت صبور در تحقق وعده‌های شورا برای سال ۱۴۰۱

رشت صبور در تحقق وعده‌های شورا برای سال ۱۴۰۱
احداث دستگاه زباله سوز به دلیل عدم هماهنگی بین دستگاهی و مشکلات بودجه‌ای پیشرفت نداشته است اما با توجه به حمایت رییس جمهور و استاندار در اولویت کاری است.

به گزارش پویشگران گیل:
اعضای شورای اسلامی رشت روز پنجشنبه در آستانه سال ۱۴۰۱ با برگزاری نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن گزارش عملکرد شورای ششم، برنامه های خود برای رفع مشکلات این شهر در سال آینده را اعلام کردند.
در این جلسه ضمن سخنرانی رییس شورا و گزارش عملکرد، هر یک از روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی رشت از جمله رییس کمیسیون برنامه و بودجه، عمران و توسعه شهری، کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری ضمن گزارش اقدامات انجام شده به بیان برنامه های سال آینده پرداختند.
رفع معضلات ترافیکی، تعیین تکلیف محل دفن زباله در سراوان رشت، پی گیری جدی درباره احداث زباله سوز، اجرای پروژه های عمرانی تحول و توسعه رشت، آغاز توزیع عادلانه خدمات در تمام مناطق این شهر و الکترونیکی شدن خدمات شهرداری برای سال آینده از مهمترین محورهای سخنان رییس و روسای کنیسیون های شورای اسلامی رشت در این نشست خبری بود.
توزیع عادلانه خدمات سال آینده در رشت آغاز می‌شود
رییس شورای اسلامی رشت در این نشست خبری گفت: ۱۴۰۱ سال تحول و توسعه رشت خواهد بود و توزیع عادلانه خدمات رسانی در تمامی مناطق شهر رشت را آغاز می کنیم.
محمدحسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه پروژه های شورای اسلامی رشت، برخواسته از نظرات مردم را اجرا خواهیم کرد، اظهار داشت: اجرای رینگ ۹۰ متری ( کمربندی مسکن مهر تا میدان گیل) برای رفع مشکلات ترافیکی از جمله پروژه ها برای سال آینده است.
وی افزود: تکمیل پروژه فرزانه به امام علی و ایجاد روگذر در میدان فرزانه از جمله مهمترین پروژه ها برای سال آینده است.
رییس شورای اسلامی رشت در ادامه با اشاره به مکلات دفن زباله در سراوان این شهر گفت: رفع مشکل زباله از تاکیدات رییس جمهوری بوده و استاندار گیلان نیز پی گیر جدی است.
وی با بیان اینکه ما هم در شورای اسلامی رشت و شهرداری پی‌گیر جدی تعیین تکلیف دفنگاه زباله سراوان رشت هستیم، افزود: تصمیم بر این است که کارخانه کمپوست رشت را از ۵۰۰ به یکهزار تن برسانیم.
رییس شورای اسلامی رشت دریاره دستگاه زباله سوز بیان داشت: احداث دستگاه زباله سوز به دلیل عدم هماهنگی بین دستگاهی و مشکلات بودجه‌ای پیشرفت نداشته است اما با توجه به حمایت رییس جمهور و استاندار در اولویت کاری است.
تعیین یک هزار میلیارد تومان برای پسماند سراوان رشت
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت نیز در این نشست با بیان اینکه اگر قرار است که برای این شهر اتفاقی بیفتند باید ردیف های ملی داشته باشد گفت: در سال ۱۴۰۱ یکهزار میلیارد تومان برای پسماند زباله در نظر گرفته شده است.
سید شمس شفیعی اظهار داشت: در سفر رییس جمهور به استان گیلان نیز ۵۵۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات رودخانه های زرجوب و گوهررود در نظر گرفته شده است.
استیضاح شهردار آخرین راه
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت نیز در این نشست خبری با اشاره به برخی مشکلات این شهر گفت: رفع معضلات رشت و اهتمام جدی در این باره به شهردار تاکید می‌شود اما کار خاصی نشده و آخرین راه استیضاح است.
مسعود عباسی نژاد اظهار داشت: قدرت ما در شورای اسلامی رشت قانونگذاری است، قدرت اجرا نداریم.
خدمات شهرداری سال آینده الکترونیکی می‌شود
رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی رشت نیز گفت: خدمات شهرداری برای سال آینده الکترونیکی می‌شود.
مهدی نوری هریس پیگیر رفع مشکلات ساخت و ساز زمین های نسقی رشت هستیم، اظهار داشت: ۶۰ درصد ساخت و سلزها در رشت در زمین های نسقی انجام می شود که نیاز است مشکل حل شود.
کاشت سه هزار و ۱۰۰ اصله درخت در رشت
رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت نیز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با ارایه گزارش عملکرد کمیسیون بهداشت در شواری ششم گفت: سه هزار و ۱۰۰ اصله درخت در این شهر کاشتیم که نقش مهمی در توسعه فضای سبز خواهد داشت.
سید حسین رضویان با بیان اینکه پیش از این مخازن زباله در سطح شهر رشت نایاب بود، افزود: ۵۳۹ مخزن زباله و زیر مخزن در سطح شهر رشت راه‌اندازی کردیم.
وی درباره آلودگی ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود رشت و تلاش برای رفع مشکلات زیست محیطی این رودخانه‌ها اظهار داشت: برای رفع مشکل این ۲ رودخانه باید رفتارجمعی را شاهد باشیم.
راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ و هنر
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم تا در راستای پروژه‌های زیرساختی شامل فرهنگ سرا، خانه‌های فرهنگ و هنر را در چند نقطه شهر فعال کنیم.
نادر حسینی با بیان اینکه پی‌گیر حقوق شهروندی مغفور مانده در شهر رشت هستیم، افزود: حمایت از رویدادهای فاخر و برجسته، تشکیل و ساماندهی کارگروه پیاده راه فرهنگی رشت و راه‌اندازی کاروان سلامت برای تمام پروژه ها از دیگر برنامه ها است.
رشت دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد. شورای اسلامی رشت ۱۱ عضو دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.