کد خبر : 14046
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۴۴

افزایش ۷ درصدی صید انواع ماهیان استخوانی در سواحل گیلان

افزایش ۷ درصدی صید انواع ماهیان استخوانی در سواحل گیلان
چهار هزار صیاد در قالب ۴۷ شرکت تعاونی پره از ۲۰ مهر تا ۲۰ فروردین ماه سال بعد در ۳۰۰ کیلومتر آب های ساحلی استان به صید ماهی می پردازند.

به گزارش پویشگران گیل:
سرپرست اداره کل شیلات گیلان از افزایش هفت درصدی صید انواع ماهیان استخوانی در سواحل گیلان خبر داد و افزود : از ابتدای فصل صید تاکنون بالغ بر هزار و ۲۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی در سواحل گیلان صید شد.
تقی نصیری گفت: طی فصل جاری صید تا پایان دهه دوم اسفند ماه جاری یکهزار و ۲۹۱ تن انواع ماهیان استخوانی صید کنند که این مقدار ماهی صید شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشت که ارزش فروش ناخالص آن به یکهزار و ۵۱۱ میلیارد ریال می رسد.
وی غالب سبد صید صیادان پره دو گونه ماهی سفید و کفال دانست و افزود : از این مقدار صید ۶۵۷ تن ماهی سفید (۵۱ درصد ) ، ۵۹۳ تن ماهی کفال( ۴۶ درصد ) و ۴۱ تن سایر آبزیان دریای خزر (سه درصد) بوده است. علت این فزونی صید افزایش تلاش ۱۶ درصدی صیادی و تعداد دفعات پره کشی می باشد.
گیلان از کانون‌های صیادی در شمال کشور است و چهار هزار صیاد در قالب ۴۷ شرکت تعاونی پره از ۲۰ مهر تا ۲۰ فروردین ماه سال بعد در ۳۰۰ کیلومتر آب های ساحلی استان به صید ماهی می پردازند.
روش صید پره، شیوه ای است که در آن تور آماده به کمک یک کرجی بصورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل تا عمق ۱۴ متری دریا پهن می شود.
تور مورد استفاده از ۱۱ تکه پره با اندازه های مختلف به هم دوخته شده، تشکیل شده و کشش و جمع کردن تور در گذشته توسط نیروی انسانی و در حال حاضر با استفاده از نیروی تراکتور انجام می شود.
امسال فعالیت صیادی ۴۷ شرکت صیادی پره استان گیلان از ۲۰ مهرماه ۱۴۰۰ آغاز شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.