کد خبر : 21861
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان:

۷۵ درصد اراضی گیلان جزو اراضی ملی است

۷۵ درصد اراضی گیلان جزو اراضی ملی است
رضوی:توسعه کشاورزی و صنعت بدون طرح آمایش سرزمین، غیر اصولی وچالش برانگیز است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

مازیار رضوی در همایش همیاران طبیعت به مناسبت هفته منابع طبیعی در دانشکده منابع طبیعی شهرستان صومعه سرا برگزار شد، سیاست گذاری‌های کلان کشور در بحث محیط زیست و منابع طبیعی را یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار در مدیریت منابع طبیعی دانست.

وی با بیان اینکه خیلی از چالش های موجود در منابع طبیعی براثر سیاست زدگی و تصمیمات غلط است، افزود: اگر سیاستمداران اعتقاد داشته باشند که منابع طبیعی و محیط زیست عامل مهم توسعه بوده هیچ کدام از این چالش ها وجود نخواهد داشت.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تاکید کرد:توسعه کشاورزی و صنعت بدون طرح آمایش سرزمین، غیراصولی و چالش برانگیز است.

 وی با بیان اینکه استان گیلان متراکم ترین استان با توجه به مساحت بعد از تهران در کشور است، خاطرنشان کرد: گیلان دارای یک میلیون و ۱۷ هزار هکتار اراضی ملی بوده و با توجه به مساحت یک میلیون و ۴۷۱ هزار و  ۱۰۰هکتاری آن، بیش از ۷۵ درصد از اراضی استان جزء اراضی ملی محسوب می‌شوند.

رضوی ادامه داد: استان گیلان دارای ۲۴۴ هزار و ۹۸۶ هکتار مرتع و۱۸۷ طرح مرتعدارای بوده که از این تعداد ۱۵۳ طرح توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به اشخاص واگذار شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های جنگلداری در استان در طول سال‌های گذشته تعداد این طرح‌ها را ۲۷۵ عدد اعلام و تصریح کرد: ۴۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های گیلان تحت پوشش طرح جنگلداری هستند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در ادامه به ۲۶۵ طرح تعریف شده در استان اشاره کرد و از این تعداد ۶۸ طرح را فعال دانست و گفت: متاسفانه باقی طرح‌ها غیرفعال هستند.

به گفته این مسئول استان گیلان دارای شیب نسبتا بیشتری در مقایسه با سایر استان‌ها است ولی از نظر سیل خیز بودن نسبت به استان‌های مازندان و گلستان از درصد پایین تری برخوردار است.

رضوی دلیل این امر را وجود مناطق بحرانی، سیل خیز و نسبتا بحرانی در نقاط کوهستانی عنوان و افزود: اکثر نقاط سیل خیز خارج از طرح‌های جنگلداری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.