کد خبر : 18338
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

یرو درگذشت حاج رضا نیک‌کار چنیجانی/ چقدر زود دلتنگ خدا شدی

یرو درگذشت حاج رضا نیک‌کار چنیجانی/ چقدر زود دلتنگ خدا شدی
پیکر مرحوم حاج رضا نیک‌کار امروز در زادگاهش رودسر تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش پویشگران گیل:
یکی دیگر از رزمندگانی که سال‌ها سوغات جنگ را با خود پنهانی به همراه داشت دستان همرزمان شهیدش را گرفت و به معبود پیوست.

در همین رابطه معصومه نیک‌کار دختر این رزمنده دلنوشته‌ای در وصف جدایی دردناک پدرش نوشت.

هیس،پدرم تا ابد خوابیده،اما سایه‌اش بر سرم بیدار است.

پدرجان! گرچه خانه ما از آینه نبود،اما خسته‌ترین مهربانی عالم، در آینه چشمان مردانه‌ات، کودکی‌‏هایم را بدرقه کرد تا امروز به معنای تو برسم و بیدارتر از همیشه، آمده‌‏ام تا به جای آویختن بر شانه تو،بوسه بر سنگ مزارت بنشانم.

آن روزها، سایه‌‏ات آن‏ قدر بزرگ بود که وقتی می‌ایستادی، همه چیز را فرا می‌گرفت، اما امروز جسم سردت خالی از نور مهتاب شده و ماه به خانه ابدیت نقل مکان کرده است.

بعد از رفتنت چشمان آسمان خیس باران شد.ای کاش می‌دانستی چه غم بزرگی بر دلم سنگینی می‌کند. باور نبودنت سخت است، اما تو آرام و بی صدا با لبخند رضایت بر گوشه لبانت رفتی 

هرقدر هم که از تو بگویم غزل کم است، اردیبهشت بی‌تو که اردی‌جهنم است.

روز گذشته، همزمان با طنین ندای الله اکبر اذان ظهر بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه، پدری مهربان و دلسوز که سال‌های زندگی‌اش را صرف تعلیم و تربیت فرزندان این مرزوبوم کرده بود، پس از تحمل سال‌ها رنج و مشقت بیماری، جسم خسته دنیایی‌اش را برای وصال با سرمنزل معبود رها کرد و نگاه دریایی‌اش را به آسمان سپرد.

حاج رضا نیک‌کار چنیجانی، پدر معصومه نیک‌کار، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد گیلان و مدیر مسئول خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در گیلان همان دست یتیم‌نواز خدا بر زمین بود که آغوش پرمهر پدرانه‌اش را برای یتیمان دلشکسته می‌گشود و چه نیکو پدری بود برای فرزندانش

حاج رضا نیک‌کار چنیجانی، شاگرد اول ایران در سال 64 در رشته جغرافیای طبیعی بود. وی ریاست بسیج اقتصادی استان، جهاد سازندگی رودسر و اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های آستانه اشرفیه و شفت را در کارنامه خود دارد. وی با بیش از 31 سال تدریس و تحقیق به عنوان مدرس عالی تربیت معلم با بالاترین پست سازمانی وزارت آموزش و پرورش انتخاب شد. مدیریت منطقه‌ای آب و فاضلاب شهرستان تالش و عضویت در شورای پژوهشی علوم انسانی جهاددانشگاهی تربیت معلم از افتخارات دوران خدمت وی است.

مدال افتخار مجاهدت در عملیات‌های والفجر 8، کربلای 5، عملیات آزادسازی فاو و عملیات آزادسازی خرمشهر نیز بر سینه این بزرگ‌مرد گیلانی می‌درخشد.

بیایید با قرائت یک فاتحه، پدران خفته در خاک را مهمان کنیم.

سخت دلتنگم کسی چون من مباد/ «سوگ» حتی قسمت دشمن مباد

معصومه نیک‌کار دختر این رزمنده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: پدرم در عملیات‌های ذکر شده حضور داشته و شیمیایی شده است اما هرگز حاضر به بازگو کردن آن‌ها و پیگیری برای تعیین درجه جانبازی نبوده است چرا که می‌گفت من برای خدا رفته‌ام و لازم نیست که کسی بداند. پزشکان معالج پدرم در آخرین روزهای حیاتش اعلام کردند ریه وی بر اثر عوارض شیمیایی تخریب شده است.

نیک‌کار گفت: شب گذشته و پس از فوت پدرم پزشکان درخواست کردند وی را برای تعیین درصد جانبازی به سالن کالبد شکافی انتقال دهیم اما از آنجا که وی راضی نبود جانبازی‌اش اعلام شود با این کار مخالفت کردیم.

به گزارش ایسنا، پیکر مرحوم حاج رضا نیک‌کار امروز در زادگاهش رودسر تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.