کد خبر : 82243
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۵ - ۰:۰۶

استفاده حداکثری از ظرفیت حمل‌ونقل ریلی

استفاده حداکثری از ظرفیت حمل‌ونقل ریلی
تسهیلات جدید گمرک برای تسریع در ترانزیت و تخلیه گمرکات بندری و مرزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای مدیریت شرایط جاری تجارت خارجی و با هدف تسریع در تخلیه بنادر و گمرکات مرزی، از کاهش میزان تضمین عبور کالا به حداقل ممکن خبر داد.

این تصمیم در پی رصد مستمر وضعیت تجارت خارجی کشور و با پیشنهاد دفتر ترانزیت و موافقت رئیس کل گمرک ایران اتخاذ شده است.

بر اساس این ابلاغ،به منظور حمایت از شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی،شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای تولیدی و همچنین کاهش هزینه‌های ترانزیت در پی افزایش نرخ ارز،میزان تضامین مربوط به عبور کالا به حداقل ممکن کاهش یافته است.

این اقدام با هدف تسهیل ارسال کالا به گمرکات داخلی، جلوگیری از رسوب کالا در مبادی ورودی و تسریع در فرآیندهای ترانزیتی اجرایی شده است.

همچنین در چارچوب تسهیلات جدید، اخذ تعهد در اظهار و حمل ریلی توسط راه آهن به‌عنوان جایگزین تضامین دیگر پیش‌بینی شده است.

بر این اساس، اظهار و انتقال کالا در حوزه ترانزیت داخلی و خارجی از طریق شبکه ریلی کشور با اخذ تعهد انجام خواهد شد.

این رویکرد با هدف بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت حمل‌ونقل ریلی، کاهش هزینه‌های لجستیکی و تسریع در جابه‌جایی کالا طراحی شده است.

گمرک ایران تأکید کرده است که این تصمیمات در چارچوب حمایت از فعالان اقتصادی و تسهیل تجارت در شرایط فعلی اتخاذ شده و پس از پایان شرایط اضطرار نیز ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.