کد خبر : 28886
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۱۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

سقط عمدی در گیلان بسیار زیاد است

سقط عمدی در گیلان بسیار زیاد است
دکتر آشوبی:در آینده پیوند قلب و قرنیه چشم در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست مشترک با طلاب جهادگر گیلانی در سالن اجلاس حوزه ریاست،ظرفیت طلاب را در جهاد تبیین بسیار حائز اهمیت دانست و گفت:دستاوردهای نظام سلامت بسیار ارزشمند است و باید توسط صاحبان تریبون برای مردم تبیین شود.

دکتر محمدتقی آشوبی اشاره به تزریق آزمایشی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس،افزود: واکسن جدید پنوموکوک و روتاویروس علیه ذات‌الریه و بیماری‌های گوارشی به کار گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام اینکه خدمات سلامت‌محور به همه کودکان زیر هفت سال در استان گیلان رایگان شده،گفت: این یک دستاورد بزرگ و جهادی در دولت سیزدهم در نظام سلامت محسوب می‌شود.

دکتر آشوبی با بیان اینکه نرخ رشد در استان گیلان پایین است،افزود:سالمندی نیز در کشور یک چالش است و قطعاً تا ۱۰ سال آینده گیلان دچار سونامی سالمندی خواهد شد.

وی با اذعان به اینکه شیب تند کاهش جمعیت در استان گیلان منفی شده اما متوقف نشده،تصریح کرد:باید فرهنگ‌سازی‌ها در فرزندآوری و افزایش آن موردتوجه قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بعد خانوار در گیلان به سه نفر رسیده، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروزه برای حفظ ارزش‌ها و مرزهای خود نیازمند جمعیت است و رسیدن به این راهبرد موردتوجه مقام معظم رهبری نیازمند مشارکت همگانی به‌ویژه روحانیون و مبلغان دینی است.

دکتر آشوبی به بخشی از اقدامات و دستاوردهای نظام سلامت در دولت سیزدهم اشاره و گفت: تلاش و ممارست در هر کاری نتیجه‌بخش است و نمونه آن تلاش‌های صورت گرفته برای تکمیل بیمارستان جنرال ۴۲۱ تختخوابی است که از حدود ۶۰ درصد به بالای ۸۵ درصد رسیده است.

وی بر لزوم ورود جدی روحانیون در کاهش سقط عمدی جنین تأکید و افزود:سقط عمدی در استان گیلان بسیار زیاد است و علیرغم همه مداخلاتی که نظیر طرح نفس انجام می‌شود،همچنان این چالش در کاهش جمعیت مؤثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:نظام سلامت دست یاری به‌سوی طلاب،روحانیون و مبلغین جهادی در استان گیلان دراز می‌کند و معتقد است با نفوذ کلام و ارتباط مؤثر روحانیون با توده‌های مردمی،کنترل سقط در گیلان ممکن خواهد بود.

دکتر آشوبی با حائز اهمیت برشمردن پیشگیری بر درمان گفت: گسترش سرطان‌ها در استان گیلان یک بحران ایجاد کرده است که در جهت کاهش آن خوشبختانه غربالگری انواع سرطان در استان در دستور کار قرارگرفته ازاین‌رو هدایت مردم به غربالگری‌ها نیازمند مشارکت فعالانه طلاب جهادی است.

وی با بیان اینکه گیلان قطب جامع پیوند در شمال کشور است، افزود: در آینده پیوند قلب و قرنیه چشم در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.