کد خبر : 28295
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری گیلان:

۶۵ درصد تلفات جاده‌ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند

۶۵ درصد تلفات جاده‌ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
حدادی:بیشترین حوادث و تلفات رانندگی در گیلان شامل موتورسیکلت سواران و عابران پیاده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

علی حدادی در حاشیه مراسم طرح افزایش ایمنی تردد موتور سواران و عابران پیاده در روستای هادی کیاشهر بخش کلاچای گفت اجرای طرح کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای بسیار مهم و تأثیرگذار است.

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری گیلان با بیان اینکه ارائه آموزش‌های ترافیکی به کاربران آسیب پذیر جاده‌ها در دستور کار اداره کل قرار دارد، گفت: طرح آموزش ایمنی تردد عابران و موتور سواران در روستاهای شهرستان‌های رشت،صومعه‌سرا،شفت، آستانه،تالش، بندرانزلی، خمام، لنگرود، و رودسر آموزش ایمنی تردد عابران و موتورسواران برگزار شده است.

حدادی کاهش خطرات حین تردد و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ترافیکی را از اهداف این طرح عنوان و افزود: سالانه تعداد بسیار زیادی از عابران پیاده و موتورسیکلت سواران به علت رعایت نکردن ایمنی عبور و مرور با انجام رفتارهای پرخطر، با معرض خطر قراردادن دیگران،جان خود را در راه‌های برون‌شهری از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح افزایش ایمنی گفت: تلاش بر این است که با اجرای این طرح علاوه بر آموزش به یک فرهنگ در جامعه تبدیل و در نهایت ایمنی در جاده‌های استان افزایش و کشته‌های حوادث کاهش یابد.

حدادی ادامه داد: آشنایی موتورسواران با مقررات راهنمایی و رانندگی،رعایت نکات ایمنی در هنگام موتورسواری، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات از اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث و تلفات رانندگی در گیلان شامل موتورسیکلت سواران و عابران پیاده است، گفت: ۶۵ درصد تلفات جاده‌ای گیلان را راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

حدادی با بیان اینکه این طرح از سال ۸۷ به عنوان پایلوت در استان گیلان اجرا گردید که خوشبختانه همچنان مستمر و پایدار است، افزود: امسال این طرح در ۵۰ روستا اجرا و هزار کلاه ایمنی در بین موتورسواران توزیع شد.

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری گیلان آمار کشته شدگان سال گذشته را ۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این آمار ۳۵۰ نفر موتور سوار و عابر پیاده بودند که آمار تکان دهنده‌ای است.

 

 

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.