کد خبر : 14777
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

معصومه نیک‌کار

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه اصلاح رینگ تامین فشار آب رشت

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه اصلاح رینگ تامین فشار آب رشت
پس از تأمین اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریالی، طی تشریفات قانونی، انتخاب پیمانکار ذیصلاح، تهیه و حمل لوله، حفر ترانشه‌های شناسایی و از همه مهمتر اخذ مجوزهای لازم برای حفاری در کمربندی اصلی شهر، عملیات اصلی لوله‌گذاری از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد.

به گزارش پویشگران گیل:
مازیار علی‌پور با اشاره به پروژه رینگ تأمین فشار آب رشت اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و تأمین آب شرب با کیفیت، طی برنامه ریزی مدون اجرای پروژه رینگ تأمین فشار آب رشت در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: خط انتقال بتنی سایز ۱۰۰۰ میلیمتری خروجی از منبع هوایی شرق رشت تا تقاطع غیر همسطح جانبازان به عنوان بزرگترین لوله در شبکه‌های توزیع آب استان با قدمتی بیش از ۲۵ سال دچار نشتی‌هایی از محل اتصال لوله‌ها شده بود که اقدامات انجام شده قبلی شامل تهیه و نصب کمربندهای فولادی بر روی نقاط نشت دار و حتی درزبند کردن لوله از داخل آن نیز تنها به صورت موقت نشت‌ها را قطع کرده و به دلیل ارتعاشات ناشی از بار دینامیکی ترافیک فراوان منجر به نتیجه مطلوب نشد.
علی‌پور با بیان اینکه زیاد شدن این نشت‌ها به مرور زمان سبب تخریب پوشش آسفالت و ایجاد ترافیک در کمربندی شهر رشت شد، تصریح کرد: در راستای حل مشکل ایجاد شده، شرکت آب و فاضلاب جهت تعویض لوله کل مسیر و جایگزینی آن با لوله فولادی سایز ۱۰۰۰ میلیمتری برنامه ریزی کرد.
مدیرعامل آبفای ادامه داد: پس از تأمین اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریالی، طی تشریفات قانونی، انتخاب پیمانکار ذیصلاح، تهیه و حمل لوله، حفر ترانشه‌های شناسایی و از همه مهمتر اخذ مجوزهای لازم برای حفاری در کمربندی اصلی شهر، عملیات اصلی لوله‌گذاری از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد.
وی اضافه کرد: با توجه به تراکم بسیار زیاد تأسیسات زیر زمینی (آب، فاضلاب، برق و گاز، فیبر نوری و مخابرات و…) و بار ترافیکی دائمی آن محدوده برای اجرای پروژه در شب برنامه ریزی شد و در نتیجه در صورت‌عدم وجود تأسیسات زیر زمینی پیش بینی نشده در هر شب پس از حفاری یک شاخه لوله ۱۲ متری نصب و بررسی کیفیت جوشکاری آن با تست آلتراسونیک انجام گرفت.
علی‌پور با اشاره به اینکه تا کنون ۴۳۲ متر از ۵۲۵ متر لوله‌گذاری به اتمام رسیده و پروژه نیز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: همچنین پس از تحکیم بستر رویه آسفالت طی سه مرحله مسیر حفاری نیز ترمیم شد و تنها دو قطع عرضی از خیابان کمربندی و اتصال دو سر لوله به حوضچه‌های موجود از اجرای پروژه باقیمانده است.
وی با بیان اینکه به دلیل مواجه شدن با دو لوله از تأسیسات زیر زمینی در مسیر با رقوم اجرایی پروژه، پیمانکار مجبور به ساخت قطعات مخصوص برای تغییر عمق لوله شده است، افزود: به محض قطع بارش‌ها و مساعد شدن اوضاع جوی و طی حداکثر ۱۵ شب کاری پروژه به صورت کامل اجرا می‌شود.
علی‌پور تصریح کرد: با توجه به در مدار بودن خط معیوب، تا تکمیل کامل پروژه جدید امکان از مدار خارج نمودن خط بتنی وجود ندارد و پس از تکمیل و تست لوله جدید می‌توان آن را وارد مدار بهره برداری کرد.
مدیرعامل آبفای گیلان ادامه داد: از این رو شرکت آب و فاضلاب استان گیلان بخاطر تأخیر ایجاد شده به دلیل اجرای پروژه از مردم شریف شهر رشت پوزش طلبیده و ضمن تلاش برای تسریع در اتمام باقیمانده عملیات اجرایی که جزو سخت‌ترین قسمت آن نیز است از صبر و شکیبایی مردم قدردانی می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.