کد خبر : 25530
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱

استاندار گیلان:

افزایش سهم دانش‌آموختگان دانشگاهی در تعهد اشتغال ۱۴۰۳

افزایش سهم دانش‌آموختگان دانشگاهی در تعهد اشتغال ۱۴۰۳
عباسی: باید برای استفاده از این ظرفیت در رشته‌های مختلف برای بخش تعاون برنامه ریزی کرد و تسهیلات و منابع مورد نیاز را برای طرح‌های ارائه شده آنان در اختیار گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

اسدالله عباسی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و جشن ۱۰۰ هزار مددجوی توانمند شده کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور ویدیو کنفرانسی ریاست محترم جمهوری؛ بر توزیع عادلانه منابع برای اشتغالزایی در استان تاکید و افزود: تعهد اشتغال گیلان در سال ۱۴۰۳،۲۹ هزار ۹۷۴ نفر درنظر گرفته شده است که از این تعداد سهم دانش‌آموختگان دانشگاهی ۱۳ هزار و ۶۶۲ نفر است.

وی بر ارائه برنامه تحولی برای اشتغال دانش آموختگان بیکار تاکید و گفت: دستگاه‌ها و نهادها باید درصد این افراد در رشته‌های مرتبط با نهاد خود را مشخص کنند؛ به طور مثال جهاد کشاورزی باید درصد دانش آموختگان بخش‌های کشاورزی، محیط زیستی و منابع طبیعی را مشخص کرده و برای آنان برنامه‌ریزی داشته باشند.

عباسی تصریح کرد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به همه شهرداری ها ابلاغ کند؛ نه تنها در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز نسبت به راه اندازی بازارچه های موقت برای عرضه فرآورده‌های کشاورزی و صنایع دستی اقدام کنند بلکه این بازارچه ها باید به طور دائمی و همیشگی در شهرها ایجاد شود.

وی با اشاره نرخ بیکاری ۶.۲ درصدی استان گیلان،گفت: با پایش این آمار می توان به این نتیجه رسید که حدود پنج درصد از نرخ اعلام شده را دانش آموختگان دانشگاه ها تشکیل می دهند ؛ باید این افراد در پنجره واحد و عرصه های شناخته شده ای که در بخش تولید و سرمایه گذاری وجود دارد هدایت کرده و در مرکز استان بر ظرفیت دانش بنیان تکیه کرد.

استاندار گیلان اضافه کرد: کاهش سه درصدی نرخ بیکاری از ابتدای دولت سیزدهم نشان می دهد نسبت به سهم تعیین شده جلوتر هستیم؛ این امر را در ۱۴۰۱ ثابت کردیم و در سال ۱۴۰۲ نیز نشان می دهیم تا چه اندازه توانسته ایم در این زمینه موفق عمل کنیم؛ کوتاهی در این بخش پذیرفتنی نیست و هر دستگاهی باید از عملکرد خود دفاع کند.

عباسی اضافه کرد: این امر نیازمند همت و اهتمام ویژه همه دستگاه هاست؛ لذا باید دستگاه‌های که همکاری بیشتری در این زمینه دارند مورد تشویق قرار گیرند.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد:ما نتوانستیم در سال های گذشته و ۲ دهه اخیر در شهرستان های استان در بخش توسعه، عدالت را اجرا کنیم؛ این امر موجب شد امروز در مرکز استان با کاهش تقاضای کار و در شهرستان‌های دیگر با افزایش تقاضا مواجه شویم باید با اعتبارات سال ۱۴۰۳ طوری برنامه‌ریزی شود که در شهرستانی که متقاضی دانش آموختگان بالایی وجود دارد تزریق بودجه بیشتری صورت گیرد.

وی در ادامه توانمندسازی مددجویان کمیته امداد را از اهداف نظام و منویات مقام معظم رهبری اعلام کرد و افزود: چهار مددجوی توانمند شده از گیلان در جشن ۱۰۰ هزار مددجوی توانمند شده کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور حضور داشتند؛ کاهش شمار مددجویان این نهاد حمایتی نشان ازتوانمندسازی این خانوارها دارد.

وی با بیان اینکه سهم گیلان باید در اقتصاد دیجیتال، نوآوری و ارزش آفرینی که پیشران توسعه اقتصادی است تعیین شود، گفت: در برنامه توسعه هفتم سهم اقتصاد دیجیتال ۱۵ درصد است؛ گیلان نیز باید در این زمینه با فراهم کردن زیر ساختها از این قافله عقب نماند و سند توسعه اقتصاد دیجیتال استان باید با تنظیم سهم هر دستگاه مشخص شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.