کد خبر : 23850
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان:

تعرفه آب بها برای مشترکین پرمصرف؛تصاعدی محاسبه می‌شود

تعرفه آب بها برای مشترکین پرمصرف؛تصاعدی محاسبه می‌شود
غیاثی:حدود 86 درصد از جمعیت روستایی استان گیلان تحت پوشش خدمات آبرسانی شرکت بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

علیرضا غیاثی با اعلام اینکه حدود 71 درصد از مشترکین خانگی گیلان کمتر از الگو، آب مصرف می‌کنند،گفت:بر اساس آمار، مصرف آب 71 درصد خانوارهای گیلانی کمتر از الگوی تعیین شده که معادل 13 مترمکعب در ماه است می‌باشد، اما 29 درصد خانوارها جزو مشترکین پرمصرف محسوب می‌شوند،همچنین در بخش مصارف غیر خانگی نیز 19 درصد مشترکین جزء مشترکین پر مصرف به حساب می‌آیند.
مدیرعامل شرکت آبفای گیلان تصریح کرد:با هدف کنترل و مدیریت مصرف و ضرورت برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات پیشگیرانه،طبق ابلاغ وزارت نیرو، تعرفه محاسبۀ آب بها برای مشترکین پرمصرف به صورت تصاعدی محاسبه می‌شود و درصد افزایش تعرفه برای مشترکین بد مصرف به صورت پلکانی می‌باشد.
غیاثی افزود: در حوزۀ آبرسانی 61 درصد از کل مشترکین شرکت آبفای گیلان شهری و 39 درصد از آنها مشترکین روستایی می‌باشند که این ارقام معادل 561 هزار و 624 اشتراک شهری و 365 هزار و 856 اشتراک روستایی می‌باشد؛به طور کل 99/99 درصد جمعیت شهری و حدود 86 درصد از جمعیت روستایی استان گیلان تحت پوشش خدمات آبرسانی شرکت بوده و از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌باشند.
مدیرعامل شرکت آبفای گیلان با تأکید بر لزوم بهینه سازی مصارف آب شرب،یادآور شد: اگر مدیریت مصرف آب اعمال نشود با مشکلات کم آبی روبرو خواهیم شد و جمع آوری و قطع انشعابات مصارف نامتعارف از جمله،انشعابات غیرمجاز با جدیت پیگیری می‌شود.
وی همچنین با اشاره به اهمیت پرداخت به موقع قبوض آب بهاء در ارائه بهتر و مطلوب خدمات رسانی به مشترکین،افزود: مشترکین پرمصرفی که در پرداخت آب بها تاخیر دارند در مرحله اول با اخطار و در مراحل بعد با قطعی آب شرب مواجه خواهند شد.
به منظور رفاه حال مشترکین درگاه‌های پرداخت آنلاین مانند موبایل بانک،لینک کوتاه موجود در پیامک قبض،سیستم  USSDفعال می‌باشد؛ مشترکین محترم استان می‌توانند از طریق درگاه کدهای دستوری USSD شرکت علاوه بر خدماتی نظیر دریافت و پرداخت قبض آب بهاء، ثبت یا حذف شماره همراه مشترک و اعلام رقم کارکرد کنتور،نسبت به اعلام حوادث و فوریت‌های آبرسانی در حوزه آب و فاضلاب بدون نیاز به ماندن در صف انتظار ارتباط با کارشناسان پاسخگو، اقدام نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.