کد خبر : 23130
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶

رئیس شورای شهر رشت:

جلوگیری از رانت و فساد با اجرای هوشمند سازی

جلوگیری از رانت و فساد با اجرای هوشمند سازی
کارگرنیا:  بی توجهی به سامانه ۱۳۷ موجب دلسردی شهروندان می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

رئیس شورای اسلامي شهر رشت گفت: متاسفانه مقاومت های پیدا و پنهانی از سوی برخی از افراد در بدنه شهرداری رشت پیرامون اجرای هوشمند سازی مشاهده می شود که قابل تامل است و با اجرایی شدن شهرداری الکترونیک از وقوع بسیاری رانت ها و فساد جلوگیری می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامي شهر رشت در جلسه کارگروه هوشمند سازی خدمات شهرداری رشت اظهار کرد: با الکترونیکی شدن کامل وظایف شهرداری از وقوع بسیاری از رانت ها و فسادها جلوگیری می شود.

وی با تاکید به اینکه باید هوشمند سازی در بدنه شهرداری مورد توجه قرار گیرد افزود: متاسفانه مقاومت های پیدا و پنهانی از سوی برخی از افراد در بدنه شهرداری رشت مشاهده می شود که قابل تامل است.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با تاکید به اینکه هوشمند سازی اقدامات شهرداری رشت سالهاست که مطرح بوده بیان کرد: در این دوره از عمر شورا و با حضور شوقی در جایگاه شهردار رشت این مهم در اولویت قرار گرفت و خوشبختانه با رونمایی از سامانه هایی با همت سازمان فاوا شهرداری رشت، گام های خوبی در این زمینه برداشته شده و تاکید داریم هر چه سریعتر باید تمامی اقدامات شهرداری رشت بصورت الکترونیکی اجرایی شود.

کارگرنیا با اشاره به اینکه در اجرای شهر هوشمند حرکت های لاک‌پشتی مورد پذیرش نیست افزود: با هر فردی که بخواهد در اجرای این مسیر سنگ اندازی کند برخورد قانونی می شود و سازمان‌ فاوا شهرداری رشت اختیار دارد در جلسات این کارگروه هر کدام از مدیران که در این زمینه ناهماهنگ هستند را دعوت و در صورت نیاز تذکرات لازم نیز توسط شورا به آن فرد یا گروه داده می شود و همچنین از مدیرانی که در راستای تسریع بخشیدن به این مهم نیز همراهی می‌کنند باید تقدیر به عمل آید.

وی به سامانه ۱۳۷ شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: این سامانه در راستای تسریع بخشیدن به رفع مشکلات و تقاضاهای مردمی راه اندازی شده و مدیران شهرداری رشت باید به این مهم در راستای رفع مشکلات و گلایه های شهروندان توجه داشته باشند.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با بیان اینکه شهروندان معمولا در تماس با سامانه ۱۳۷ مباحث مشخصی را مطرح می کنند افزود: مشکل آسفالت، سد معبر، ساخت و سازهای غیر مجاز ، آبگرفتگی ، انباشت زباله از جمله مواردی هستند که شهروندان بیشترین تماس ها را از بابت آن با سامانه ۱۳۷ برقرار می کنند.

کارگرنیا با اشاره به اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز ،عدم نظافت پیاده رو ها و وجود سگ های بلاصاحب موضوعات دیگری هستند که شهروندان از بابت آن با سامانه ۱۳۷ تماس برقرار می کنند گفت: یکی دیگر از مواردی که اخیرا به سامانه ۱۳۷ مکرر اطلاع داده می شود ، عدم نظافت معابر و جمع آوری زباله ها در برخی از مناطق رشت است که علت اصلی آن تبدیل وضعیت برخی از نیروهای رفت و روب و کمبود نیرو در این حوزه است.

وی با تاکید به اینکه نباید با بی توجهی به تماس های برقرار شده با سامانه ۱۳۷ موجبات دلسردی مردم فراهم شود بیان کرد: واحد بازرسی شهرداری رشت به عنوان چشمان بینا برای شورا و شهردار عمل می کند و انتظار داریم هر گونه کم کاری ،بی توجهی که عمدا یا سهوا انجام می شود به سمع و اطلاع شورا و شهردار رشت رسانده شود تا ان شاالله فساد در بدنه شهرداری رشت ریشه کن و رضایت بیشتر مردم حاصل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.