کد خبر : 23243
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷

استاندار گیلان در جریان افتتاح سه پروژه صنعتی رشت:

دهه فجر امسال 32 پروژه صنعتی گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

دهه فجر امسال 32 پروژه صنعتی گیلان به بهره‌برداری می‌رسد
نماینده عالی دولت در گیلان از بهره برداری ۳۲ پروژه صنعتی با اعتبار ۵۷ هزار میلیارد ریال و یک هزار و ۸۶۷ نفر اشتغال در استان به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

 اسدالله عباسی در جریان افتتاح سه پروژه صنعتی در شهر صنعتی رشت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۱۸ پروژه در شهرستان رشت، سه پروژه در شهرستان بندرانزلی و بقیه در شهرستان‌های فومن، ماسال، سیاهکل، شفت، رضوانشهر، آستانه اشرفیه، رودسر و لوشان رودبار راه اندازی میشوند.

استاندار گیلان با اشاره به طرح های اجرایی و اشتغال حاصل از آنها گفت: در سایه این اقدامات، گیلان در زمینه اشتغال فقط ۲ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر و در بخش مشارکت اقتصادی ۲.۵ درصد بیشتر از مشارکت کشوری است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال، صنایع نو در استان فعال می شوند، گفت: هم اکنون پنج طرح ملی با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در رشت و سایر شهرستانها در دست اجراست و تا پایان سال به انجام رسیده و در سفر رییس محترم جمهوری بهره برداری می شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۰۰ واحد قابل احیا در استان شناسایی شده که ۱۱۵ طرح در حوزه صنعت از محل نهضت احیاء،تسهیلات بانکی و ستاد رفع موانع تولید تا کنون نهایی و احیا شده است.

وی، همچنین گفت: ۱۵۰ واحد نیز با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در دست اجراست که با استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل در کوتاه‌ترین فرصت ممکن این واحدها احیا و به چرخه تولید برگردانده می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: پیش بینی اشتغال در این واحدها بالغ بر پنج هزار نفر است که حرکتی جهادی و انقلابی در حوزه صنعت خواهد بود.

همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سه شرکت صنعتی تولید کننده کالاهای الکترونیکی، محصولات آرایشی و بهداشتی و یک شرکت تولید انواع رنگ و پوشش ساختمانی در مجموع با ۲۰۰ نفر اشتغالزایی امروز (پنجشنبه) با حضور دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان و آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی راه اندازی شد.

شرکت تولیدی انواع کالاهای الکترونیکی احیاء شده در زمینی به مساحت هفت هزار و ۳۰۰ متر مربع با پنج هزار مترمربع زیربنا برای ۱۳۴ نفر اشتغال‌ ایجاد کرده است.

اشتغال ایجاد شده در شرکت تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی با ۸۰۰ متر مربع زیربنا و ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار ۳۹ نفر است.

شرکت تولید کننده انواع رنگ و پوشش ساختمانی نیز از جمله واحدهای احیاء شده است که در زمینی به مساحت سه هزار و ۴۱۱ متر مربع با ۶۰۰ متر مربع زیربنا احداث شده و طی آن ۲۷ نفر اشتغال یافتند.

یکی از سه طرح افتتاح شده امروز از واحدهای راکد بوده که با حمایت دولت مردمی و انقلابی در خصوص احیای شرکتها و کارخانجات در رفع موانع تولید، توسط سرمایه‌گذار خریداری و به چرخه تولید برگشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.