کد خبر : 23052
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان:

تحقق اشتغال،سلامت جامعه و افزايش توليدات کشاورزي با اجراي طرح زراعت چوب

تحقق اشتغال،سلامت جامعه و افزايش توليدات کشاورزي با اجراي طرح زراعت چوب
همه مدیران جهادکشاورزي شهرستان‌های استان موظفند در ورودی شهرهای حوزه مدیریت خود اقدام به کاشت هر درختی که با جغرافیا و فرهنگ آن منطقه سازگار باشد،کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

صالح محمدي در سومين جلسه زراعت چوب سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان در جمع صنوبرکاران استان گیلان، رئیس مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، روساي دانشگاه‌ آزاد رشت و دانشکده منابع طبيعي صومعه سرا، مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري و مديرکل تحقيقات کشاورزي استان گيلان گفت: با تشکیل انجمن‌های ملی و استانی بايد در زراعت چوب پیشگام باشیم و در این بخش از ظرفیت بسیج مهندسین کشاورزی، آموزش و پرورش، منابع طبیعی و دانشگاه‌ها استفاده کنیم.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان با اشاره به آغاز طرح کاشت يک ميليارد درخت از یازدهم آذر ماه همزمان با سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی در استان گيلان گفت: با این کار این پیام به همه دستگاه‌های اجرایی و صنایع وابسته رسیده است که بايد در حوزه مدارس که فرزندان اين آب و خاک هستند از همان سنین ابتدایی اقدام به کاشت نهال کنند.
محمدي با اشاره به فرصت اندک باقیمانده در اين حوزه در کشور گفت: اگر از شرایط استفاده نشود آسیب‌های آن غیرقابل جبران خواهد بود.
وي به برنامه ريزي سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان براي زراعت چوب اشاره و تصريح کرد: همه مدیران جهادکشاورزي شهرستان‌های استان موظفند در ورودی شهرهای حوزه مدیریت خود اقدام به کاشت هر درختی که با جغرافیا و فرهنگ آن منطقه سازگار باشد،کنند.
محمدی از نیاز کشور به ۱۴ میلیون مترمکعب چوب خبر داد و گفت: توليد ۶ تا ۷ میلیون در کشور اتفاق می‌افتد و ۱۰ درصد این مقدار در استان‌های شمالی توليد مي‌شود و می‌توان این مقدار را با رویکردهای دانش بنیان افزایش داد.
وی با اشاره به سفر استاندار و هیئت همراه به کشور روسیه این منطقه را عرصه بسیار خوبی برای توسعه بازار صنعت چوب ایران دانست و اشاره کرد: در زراعت چوب باید زنجیره ارزش را شکل داد و هرجا مانعی هست موضوعات را حل کرد و باید واحدهای صنفی و صاحبان صنایع، معادن و کارخانجات در استان شناسایی شوند و از آنها برای کاشت نهال دعوت کرد.
صالح محمدی مهمترین مسئله در کاشت نهال را استفاده از نهال گواهی شده دانست.

منبع: روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.