کد خبر : 22618
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

دکتر عبدالله حاتم زاده:

سطح عالی برای گیلان با ثبت 210 محصول فناورانه و دانش‌بنیان در سامانه “جان”

سطح عالی برای گیلان با ثبت 210 محصول فناورانه و دانش‌بنیان در سامانه “جان”
سامانه نان(نظام ایده‌ها و نیازها) برای دریافت ایده‌ها با نگاه رفع نیازهای فناورانه کشور طراحی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

پیرو تفاهمنامه با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان؛ چهارمین رویداد به منظور حمایت از فرزندان شاهد و ایثارگر فعال در عرصه کسب و کارهای نوپا و با هدف ایجاد اشتغال پایدار، حمایت از ایثارگران فعال حوزه کارآفرینی و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان برای شکوفایی اقتصادی و رشد و گسترش ایده‌های نو در دنیای کسب و کار برگزار شد.
دکتر عبدالله حاتم زاده گفت: پارک علم و فناوری گیلان با توجه به ماموریتی که بر عهده دارد، توان حمایت حداکثری را از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه را دارد و خوشبختانه با توجه به حضور و حمایت بنیاد شهید و ایثارگران استان گیلان؛ می‌توانیم حمایت‌های بیشتری حتی فراتر از استان به دانش پژوهان و فناوران ارائه نماییم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان گیلان گفت: تا کنون در استان گیلان 88 شرکت دانش بنیان ثبت شده است که با توجه به ظرفیت‌های زیست بوم نوآوری و فناوری استان، امیدواریم تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان را به 200 شرکت برسانیم.
دکتر حاتم زاده درباره حمایت‌های معاونت فناوری وزارت عتف افزود: با توجه به تلاش‌های معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف، در راه اندازی سامانه‌های “نان” و “جان”؛ صاحبان ایده و نوآورانی که امروز در این رویداد طرح های خود را ارئه نمودند،می‌توانند در این سامانه‌ها ثبت نام نمایند و طرح‌ها و حتی تولیدات خود را برای ارائه به بازارهای داخلی و فراملی، در این سامانه ارائه نمایند.
وی ادامه داد: سامانه نان(نظام ایده‌ها و نیازها) برای دریافت ایده‌ها با نگاه رفع نیازهای فناورانه کشور طراحی شده که طراحان و پژوهشگران می‌توانند با مراجه به این سامانه، نیازهای فناورانه کل کشور را رصد نمایند تا بتوانند درباره آن، راه کار و ایده‌های نوآورانه ارائه نمایند و همچنین سامانه جان (جریان اقتصادی نوین)، سامانه ای است که فناوران و تولیدکنندگان در حوزه فناوری و دانش‌بنیان، می‌توانند محصولات خود را ثبت نمایند.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به رتبه و سطح عالی پارک علم و فناوری گیلان در کشور اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به تنوع محصولات فناورانه و دانش بنیان در زمینه های مختلف؛ پارک علم و فناوری گیلان رتبه دوم کشور را دارد و در سطح بندی پارک های علم و فناوری کشور به عنوان سطح عالی ارزیابی شده و توانسته است با 210 محصول فناورانه ثبت شده در سامانه “جان”،در امسال،نزدیک به 10 درصد تولیدات دانش بنیان کشور را به خود اختصاص دهد.
وی در پایان، تنوع محصولات فناورانه در حوزه های مختلف فناوری سطح بالا را در استان نمونه اعلام کرد و گفت: استان گیلان با تولیدات دانش بنیان شرکت های فناور و دانش بنیان خود در حوزه‌هایی همچون تجهیزات پزشکی،صنعت،هوافضا،رادیو داروها؛ به عنوان استان نمونه در کشور به بشمار آید و امیدوارم با همکاری و همیاری کلیه تاثیرگذاران و دستگاه‌های اجرایی استان و توانایی و قابلیت‌های ایده پردازان و صاحبان ایده، بتوانیم سطح استان را بیشتر از پیش ارتقا دهیم تا در تحقق شعار سال موفق‌تر عمل کنیم.
در گفتگو با روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان، مهندس ایمان قربانی مدیرخانه خلاق و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان درباره این رویداد گفت: براساس فراخوان چهارمین رویداد استارت آپی سرآمدان شاهد و ایثارگر ۲۲ طرح ارائه شد که پس از داوری، هشت طرح برای راهیابی به مرحله پایانی انتخاب شد.
قربانی به عنوان تسهیلگر و راهبر این رویداد با اشاره به نحوه ی برگزاری گفت: این رویداد در چهار سطح فناورانه شامل ایده؛تحقیق و توسعه (R&D)؛ نمونه محصول ((MVP)؛ و توسعه بازار محصول برگزار شد که در هر سطح ۲ استارت آپ (در مجموع هشت استارت آپ) با هم رقابت کردند که از هر سطح یک استارت آپ به مرحله کشوری راه یافت.
مدیرخانه خلاق و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان خاطر نشان کرد:تیم‌های برگزیده چهارمین رویداد استارت آپی سرآمدان شاهد و ایثارگر از حمایت‌های پارک علم و فناوری برخوردار خواهند شد.
قربانی بیان کرد:فرهنگ‌سازی، اطلاع رسانی و مستندسازی نرم افزارها، اپلیکیشن‌ها،بازی‌های رایانه ای،خدمات آموزشی،خدمات اداری و حقوقی در سازمان،سلامت،مراقبت‌های سالمندی و امور جانبازان، امداد و نجات،گردشگری و هتلداری،بانکی،بیمه‌ای و کشاورزی از جمله محورهای این رویداد

 

منبع: روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.